Franz Kafka-Dönüşüm (Dünya Klasikleri)

 
Bu kadar ince bir kitap ancak bu kadar düşündürücü olabilir.İlk defa Franz Kafka  okumama rağmen çok etkilendim yazardan.Eserde o kadar güzel metaforlar ve paradokslar var ki insan düşünmeden edemiyor. Kalemine sağlık be Franz Kafka.

Dayatmalarla yaşayan bir aile bireyinin ezik bir böcekten ne farkı var ki? Bütün hayatını baskı altında yaşıyorsun, kendi hayallerini hiçe sayarak sadece ailen için çalışıyorsun, eziliyorsun, horlanıyorsun, böcekten farkın kaldı mı? Zaten günümüzde de bu böyle değil midir? Güçlüler her zaman güçsüzleri bir böcek gibi ezmiştir ve ezmeye devam edecektir. İşte yazar buna mükemmel bir şekilde değinmiş eserde. Sadece dayatılanla yaşayan aile bireyleri değil çeşitli dayatmalarla yaşayan bir toplumun üyeleri de aynı. Hep bir düzen ve bu düzene uymak zorunda bırakılan insanlar. Siyasi dayatmaları, ezilen insanları ve daha bir çok şeyi mükemmel  örneklerle gözler önüne sermiş yazar. Aslında bu kitaptan o kadar çok anlam çıkar ki inanın buraya yüzlerce sayfa yazmak zorunda kalırız. İşte buna hayret ettim. Yaklaşık 90 sayfa olan bu kitap insanı çok fena düşündürüyor. Yani en azından beni çok düşündürdü:)Bu  da yazarın kaleminin ne denli güçlü olduğunu gösteriyor bana göre.

 
Eğer sıradan bir kitapmış gibi bu eseri alıp okursanız bir insanın böceğe dönüşmesi ve karşısına çıkan güçlükler anlatılıyor deyip geçersiniz ki bu hatayı yapmayın bence. En azından kitap bittikten sonra bir düşünün; yazar ne anlatmak istemiş.
 
Gregor Samsa isminde bir karakterimiz var. Aile baskısı altında istemediği bir işte çalışmaktadır Samsa. Patronu da çok zor bir insandır. İşe geç kalınmasını hiç sevmez. Gregor Samsa işe gidecektir ama ortada çok ilginç bir durum vardır. Samsa sabah böcek olarak uyanmıştır. Bunu gören aile bireyleri şok geçirir ve onu bir odaya hapsederler. Gregor Samsa hayatının ne kadar zorlaştığını böceğe dönüştüğü zaman anlamıştır. Zaten zor bir işte çalışmak zorunda kalan Samsa'nın hayatı daha da berbat bir hal almıştır.İlk başlarda kız kardeşi Grete olanlara çok üzülse de zamanla o da duruma ayak uyduracaktır.

Mükemmel bir başyapıt olan bu eseri okuyun; herkese okutturun diyorum..

Yorum Gönder

16 Yorumlar

  1. Çok güzel anlatmışsın zaten okumak istiyordum şimdi daha çok istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin okuması gereken bir kitap diye düşünüyorum.Yorum için teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  2. çok güzel yorumlamışsın aynı zamanda bir toplumsal çöküntünün de romanıdır bana göre dönüşüm aslında dönüşüm insanın kendisinde başlayıp toplumu oluşturan bireyler olduğu için toplumla devam eder ,
    bunca insan çocuk isterken bir anne geçen gün çok kötü şekilde gözlerimin önünde minicik yavruya vurdu bakkaldan birşeyler almak istedi diye ve o çocuk ordan geçerken öyle bir boyun büküklüğü öyle bir bakışı var dı ki yüreğimi deldi geçti , insanların ciddi manada bilinçlenmesi lazım ,yorumuna sağlık ayrıca çok da güzel yorumlamışsın dönüşümü beğendiğine sevindim benimde en sevdiklerimdendir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru tespitler,görüşünüz için teşekkürler..

      Sil
  3. Klasik bir kitap... .)

    Ben de beklerim!

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel tanıtmışsınız. Gerçekten ince bir kitap. Ama kolay okunan bir kitap değil. Altı çizilerek, notlar alınarak okunacak bir kitap.Dönüşüm, değişim çok detaylı, ince ince vurgulanmış.Bir edebiyat klasiği.
    Geçmiş yıllarda fakültelerin İngiliz Edebiyatı bölümlerinde ders kitabı olarak okutuluyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız en güzeli hazmede hazmede okumak,yorum için teşekkürler..

      Sil
  5. İş dünyasındaki yabancılaşma, insanın kendisini değersiz hissetmesi, bunalımlar gerçekten çok iyi anlatılmış kitapta. Çok sevdiğim yazarlar arasındadır. İyi ki yazarın kitaplarını yakması için verdiği arkadaşı onu dinlememiş zamanında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorun,iyi ki yakmamış:) Yorum için teşekkürler..

      Sil
  6. maalesef ben daha okumadım yazarı. Başlamak için güzel bir seçim galiba.. paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okunması gereken bir eser,evet başlamak için çok mantıklı,sevgiler.

      Sil
  7. kafka'yı bütün eserleriyle okumak lazım aslında lakin ben herhalde (bu da dahil ) bir iki kitabını okuyabildim :(

    YanıtlaSil
  8. süper yazardan süper kitap. gregor samsa :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..