Yabancı Dil İçin Ödenen 1 Milyar Dolar!!




Türkiye son senelerde yabancı dil için azımsanmayacak paralar ödemiş.Son 5 yılda yabancı dil ile basılmış 1 milyar dolarlık kitap,gazete ve dergi ithal etmiş.


Keşke Türkçemize daha fazla yatırım yapılsa,Türkçemiz daha fazla gelişse de yabancı ülkeler de bizim güzel ülkemizde çıkan dergileri,kitapları satın alsa.Gerçekten rakam duduk uçuklatan cinsten bana göre.


Ben de yabancı dil ağrılıklı bir liseden mezun olmuştum ve İngilizce kitaplarının tamamı İngiltere 'den geliyordu ve çok pahalı oluyordu.Çoğu arkadaşımız kitapları satın alamıyordu ve fotokopi yoluna gidiyorlardı.Maalesef okulun tutumu bu konuda çok kötüydü.Resmen okul yönetimi tarafından bu kitapları almak için zorlanyorduk ama kitaplar cidden çok pahalıydı.

Türkiye İstatistik Kurumu(TUİK) verilerine göre, 2010-2014 yılları arasında kitap, gazete, atlas gibi basılı eserlerin ithalatı yüzde 31 artarak 138 milyon dolardan 181,4 milyon dolara ulaştı. Söz konusu dönemde toplamda ithal edilen basılı eserlere harcanan rakam 1 milyar dolara ulaştı.

İngiltere, 194 milyon dolar ile son beş yılda bu konuda en yüksek ithalatın yapıldığı ülke olurken, bu ülkeyi 139 milyon dolar ile Almanya, 89,6 milyon dolar ile İtalya izledi.

Okul kitaplarının yarısı İngiltere’den
Geçen yıl yabancı dilde basılmış okul kitapları, teknik, ilmi ve sanata dair kitaplar için 23,2 milyon dolar ödenirken, bunun yarısı İngiltere’den karşılandı. Bu ürün grubunu 17 milyon dolar ile yabancı dilde basılmış diğer kitaplar, 16,5 milyon dolar ile kitap, broşür, risale benzeri matbuat ürünleri ithalatı takip etti.

TUİK’e göre, Türkiye son beş yılda 57 milyon dolar seviyesinde gazete ithalatı gerçekleştirirken, bunun 6,7 milyon doları geçen yıl yapıldı.



Yorum Gönder

15 Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Türkçenin dünya dili olma hayalini zor bir hayal olarak görüyorum doğrusu. İlk önce kendi halkımızın dile sahip çıkması gerek. Fransızlar dillerini korumak için İngilizce konuşmayı her ortamda reddediyorlar örneğin kendi dillerini kullanıyorlar. Biz tam tersine neredeyse dilimizi bırakıp İngilizce konuşacak haldeyiz. Ama bu tüm dünyada küreselleşmenin bir sonucu olarak var maalesef. Anime izliyorum onlarda bile biraz da animeleri dış dünyaya pazarlamanın etkisiyle İngilizceden devşirme olduğu belli kelimeler var. Nesiller de o kelimelerle bir şekilde büyüyor ya da sonradan kazanıyor böylece.

    YanıtlaSil
  3. Bende İngilizce tabanlı lisede okumuştum , fotokopi yerine bir üst sınıfın kitaplarını alıyorduk yarı fiyatına , şimdi eşim sürekli insan okul kitabını da satar mı diye soruyor , fakat o dönem başkaca şansımız yoktu , zira ciddi meblağlar söz konusuydu. Bu arada Türkiye'nin kitaplar konusunda çok yolu var daha , asla yeterli değil yapılan yatırımlar ...:(

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Banada beklerim.

    www.beautybygizzy.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  5. @Lord
    Çok haklısınız.Fransızların yaptığını aslında Almanlarda çok iyi yapıyor.Kendi dillerini ön plana çıkarmak için bazı dilleri yasaklıyorlar.Biz de değişik diller bile türedi:)gençler arasında x li,q lu cümleler görünce vay halimize diyorum..

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar.

    Henüz emekli olmadan evvel, Milli Eğitim Teşkilatında çalışırken, Anadolu liseleri yeni icat olmuştu. Anadolu liselerinde yabancı dille eğitim yapılmak üzere hazırlanan müfredatlar gereği, o zaman dışarıdan İngilizce ders kitapları ithal edilmişti. Sonuç kocaman bir FİYASKO oldu.

    Hata ve haksızlık yapmamak adına daha fazla içimi boşaltamıyorum. Ama ülkemin şu haline çok acıyorum.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  7. @KİTAP EYLEMİ
    Ne yazık ki öyle.Müthiş yazarlarımız var.Romanlarımız güzel ama yeterli tanıtım yok.Daha fazla kitabımız yabancı dillere çevrilmeli.Tanıtımları yapılmalı.Bunu hak ediyoruz ama yatırım olmayınca olmuyor maalesef:(

    YanıtlaSil
  8. @Gizem Gürler
    Hoş geldiniz,uğradım ben de sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. @Recep Altun;
    Haklısınız değerli hocam.Ben de maalesef ilk çıkan Anadolu Liselerinin mağdurlarındanım:)Bunu kitapların ithal edilmesi ve çok pahalı olması anlamında söyledim.Diğer taraftan Anadolu Lisesinin yabancı dile verdiği önemi çok iyi biliyorum ve şuan iyi bir İngilizce biliyorsam eski okuluma borçluyum diyebilirim.Şanslıydık,İngilizce hocalarımız gerçekten çok değerliydi bir de haftada yirmidört saat İngilizce dersi olunca geliştirmemek elde değil,Sevgiler Değerli Hocam..

    YanıtlaSil
  10. gerçekten çok doğru .şu an bende hazırlık okuyorum ve zorla orjinal kitap aldık.
    durumu olan var olmayan var ve gereksiz bir israftan öte değil. kullanmayacağın kitaplar için bu kadar ödemek.

    YanıtlaSil
  11. ah sorma kardiş hayatım ingilizce ders kitaplarına para harcamakla geçiyo zaten yaaa :)

    YanıtlaSil
  12. @bluesky
    Kesinlikle katılıyorum.Duygyularıma tercüman oldunuz,sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Bağlaç olan de yi birçok kere bitişi yazmışsınız, ayrıca sayılar ayrı yazılır, böyle yerlerde lütfen imla hatalarına düşmemek gerektiği kanısındayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde imla kurallarına çok dikkat etmeye çalışan birisiyimdir.Uyarı için sağolasın daha fazla dikkat ederiz o halde,sevgiler.

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..