Cezaevindeki Suudi Blog Yazarına Pen Pirest Ödülü

Suudi Blog Yazarına Pen Pirest Ödülü

Bir blog yazarı düşünün ki yazdığı yazılar sonucunda cezaevine atılsın,bu da yetmezmiş gibi bin kırbaç cezası yesin hatta idam ile yargılansın.

İşte bu blog yazarı Suudi olan Raif Bedevi,bu yıl Pen Pinter ödülüne layık görüldü.

Yazdığı yazılar sebebiyle 2012 yılından beri cezaevinde bulunan bloggerın aldığı cezalar bütün dünyada büyük tepkiler ile karşılanmıştı.Baskıcı politikalarla yönetilen ülkelerde maalesef bu tarz olaylarla karşılaşmaktayız.Yönetim aleyhinde yazılan yazılar dahi krala itaatsizlik olarak görülüyor ve bu şekilde ceza veriliyor.

Cezaevinde olduğu için Ödülünü Wikipedia'nın kurucusu aldı

Ne yazmıştı?
Sıklıkla din polisi hakkında eleştirel yazılar kaleme alan Bedevi, ülkenin en büyük üniversitesini “terörist kampı” olarak nitelendirmişti. Blogger, ayrıca Suudi Arabistan'da yasak olan sevgililer gününün de kutlanabileceğini savunmuştu.


Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Vah zavallı ya, acıdım haline. Suudi Arabistan pislik ülkenin teki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adamlar özgürce birşey yazamıyor,hemen ceza,nasıl bir ülkeyse.Ben de ülkemizden korkar oldum son zamanlarda.

      Sil
  2. Bana hafta sonları fazla mesai yaramıyor ya azı başlığını şöyle okudum bak
    Cezaevindeki Suudi Blog Yazarı Pen Prens Öldürüldü :)

    Çocuğu cesaretinden dolayı takdir ettim. Herkes her şeyi yazamaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur böyle şeyler kardeşim:)Cesaret konusunda hemfikiriz;)

      Sil
  3. Blogger demek bana göre kimseden çekinmeden istediği her konuda yazabilen kişidir. Gerçekten takdir ettim Suudi blog yazarını, Bizim ülkemizde de yakında bu tür şeyler olursa hiç şaşırmam. Artık bazı konularda yazmaktan korkar oldum.

    YanıtlaSil
  4. Al benden de o kadar Gökhan kardeşim.Bizim meslekte face takip ediliyor maalesef.Aksi bir paylaşım sıkıntı oluyor.Baskıcı sistem istemiyoruz ama ne çare.

    YanıtlaSil
  5. Düşünce ve ifade özgürlüğü... Sahip çıkılması bilhassa bizim bu dönemde sahip çıkmamız gereken en değerli hürriyet. Onca baskıya rağmen ve muhtemelen sonuçlarını ön görerek düşüncelerini yazmaktan korkmayan çekinmeyen bu gibi insanlara son derece saygı duyuyorum. Eğer gerçekten özgür, demokratik, insancıl bir dünya mümkünse onu bu insanlar mümkün kılacak.

    YanıtlaSil
  6. Kesinlikle katılıyorum,saygı duymak lazım.Sonu kötü olsa da doğruyu yapmayı alışkanlık haline getirmeli insan.

    YanıtlaSil
  7. aman bizim ülke de böyle olmasın da :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..