Çocuk Edebiyatının Nobel Ödüllerine 3 Türk Aday



Çocuk Edebiyatı'nın Nobel'i Astrid Lindgren Anma Ödülü"nün 2016 aday listesi açıklandı. Listede Türkiye"den üç aday yer alıyor.

Bunu duyunca insan seviniyor.Bir edebiyat ödülünde hatta Çocuk Edebiyatı gibi çok özel bir alanda 3 Türk yazarımızın olması heyecanlandırdı beni:) Bu tarz ödüllerde daha fazla yazarımız neden olmasın? Ödülü almamamız için hiçbir sebep yok.İnşallah alırız;)

Bu ödül İsveç'de bir simge olmuş.Çocuk Edebiyatının simge yazarlarından Astrid Lindgren'in anısına verilen Alma'nın adayları açıklandı.Ödül 2016 yılında verilecek ve 59 ülkeden 215 yazar aday olacak ödül için.

Çocuk edebiyatında dünya markası  ALMA’nın uzun aday listesinde Türkiye’den AÇEV’in (Anne Çocuk Eğitim Vakfı) yanı sıra yazarlar Miyase Sertbarut ve Fatih Erdoğan yer alıyor.

Kazananın 2016 yılının 5 Nisan günü,  Bologna Kitap Fuarı’nda açıklanacağı ödülün miktarı 5 milyon İsveç Kronu (yaklaşık 450 bin euro)

Ödül miktarı gerçekten çok iyi.İnsanın yazar olası geliyor(şaka tabi:) Ödülün kazanan ismi bizden olsun bu sefer:)

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Çok sevindim ben de inşallah daha güzel olacak her şey :) çocuk Edebiyatı güzel bir alan belirttiğiniz gibi ben de düşünüyorum bu alanda yazı yazmayı inşallah diyeyim :)

    YanıtlaSil
  2. Blogun tasarımı mı değişmiş? Çok hoş olmuş... :) Ben de beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında tema değişeli yaklaşık 6 ay oldu.Beğenmenize sevindim:) Uğrayacağım sevgiler.

      Sil
  3. Hak eden kazansın demek isterim ama gönlüm bizden yana.. :))

    YanıtlaSil
  4. Böyle bir kategori olduğunu bilmiyordum bile, utandım:) ödül süper gerçekten, inşallah Türk yazarlardan birisi alır:) bu arada bu tür güncel edebiyat haberlerini paylaştığınız için de teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bizden biri alır.Rica ederim bu tür haberleri paylaşmayı seviyorum;)

      Sil
  5. İki yazarı da duymamıştım; orijinal çocuk eserleri ararken faydalı olur bu isimler :)

    YanıtlaSil
  6. Sanırım bu ilk olan bir şey yani katılanların TÜRK olması, bu çok güzel ve insanı duygulandıran bir olay inşallah bizim açımızdan iyi olur. Belki bu sayede çocuklarımızı bu tür alanlara yönlendirmede örnek olabilir.

    YanıtlaSil
  7. Ben de bir ilk olarak biliyorum Gökhan kardeşim.Yönlendirme konusunda haklısın,sonuçları merakla bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  8. bu astrid adlı yazar da çok iyi yaa :)

    YanıtlaSil
  9. Listeye bu yazarı da ekledim deep o zaman;)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..