Yazar Robot Neredeyse Edebiyat Ödülü Alıyordu!!



Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle beraber insan gücüne duyulan ihtiyać azalmakta ve işsizlik buna paralel olarak artmaktadır malesef.Birçok meslek erbabı bu konudan bir nevi müzdarip.Ancak bu meslek gruplarından yazarlığın da bu konudan etkileneceğini söylesek gülüp geçersiniz değil mi?

Ancak Japonlar bunu da yaptılar arkadaşlar hatta yapay zekayla yazılan roman edebiyat ödüllerinde ilk aşamayı geçmiş:)Ödülü alamasa da ilk aşamayı geçmesi bile büyük başarı.Zamanla yazar robotlar da görmek mümkün:) İşte detaylar:

Yapay zekanın yazarlığını yaptığı ve Konpyuta ga shosetsu wo kaku hi (Bir Bilgisayar Roman Yazdığı Zaman) adlı eser, 3. Nikkei Hoshi Shinichi Edebiyat Ödülleri’nde birinciliği kazanmasa da ödüle yaklaştı.

Resmi olarak roman yapay zekayı geliştiren ekip tarafından yazıldı. Hitoshi Matsubara ve üniversitedeki ekibi kelime ve cümleleri seçti ve işi yapay zekaya teslim etmeden önce eserin çatısını kuracak parametreleri girdi. Edebiyat ödüllerine gönderilen iki yapay zeka romanından biri ilk elemeyi geçmeyi başardı.

Sanat dünyası için bu gelişme ilk robot tehdidi değil. Daha önce de şiir yazan robot ve sanat eleştirmeni robot gibi deneyimler de yaşanmış.

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Okurken yok artık dedim. Teknoloji artık güzellikten çok endişe veriyor bana. Umarım bu tarz şeylerin önüne geçilir. Yazı çok güzeldi emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten endişe verici. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Robotlu bilim kurgu filmleri gerçek olacak galiba bu gidişle:)

      Sil
  3. Bu gerçekten çok kötü. Mimlendin :)

    YanıtlaSil
  4. Gelecek nesiller yapay zekâ ile yaşamlarını sürdürecekler, biz şu anda nasıl akıllı telefonlar ve sosyal medya ile oyalanıyorsak...

    YanıtlaSil
  5. Endişelendim bak şimdi...

    YanıtlaSil
  6. çok enteresanmış ya , çok merak ettim , mantık hatası olmaz büyük ihtimal :D

    YanıtlaSil
  7. aaa bi yaşıma daha girdim!
    merak ettim ama okumayı isterdim:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..