Site Adresimi .Com Uzantılı Yaptım:)



Uzun bir süredir aklımda olan ancak fırsat bulupta bir türlü el atamadığım domain yönlendirme işini dün cep telefonumdan hallettim:)

Artık site adresim kitapcumhuriyetim.com oldu:) Neden böyle birşey yaptığımı sorarsanız;açıkcası blogspot kelimesinden sıkıldım:) Bu şekilde daha kısa oluyor:)Telefondan adresi yazmak daha kolay oluyor falan filan:) Peki bu işlemi nasıl yapıyoruz derseniz,bunu uzun uzadıya resimli olarak daha sonra anlatacağım.Kısaca şöyle izah edeyim:

Godaddy adlı firmadan alan adını satın aldım. Yani kitapcumhuriyetim.com alan adını aldım.Çok kısa ve hızlı bir alışveriş oldu.Daha sonra satın aldığım yerde domain yönlendirme diye bir seçenek var oradan bloğumun adresini yazdım.(blogspot) uzantılı olan adresi.Ancak kitapcumhuriyetim.com adresine tıklayınca direk blogspot.com. tr olan adrese yönlendirdi.Bunu da blogger paneline girerek hallediyoruz.Ayarlar kısmında temele tıklayınca yayıncılık sekmesi var.Orada bir adres yeri göreceğiz oraya .com uzantılı adresi yazdığızda hata verecek ve altta www,ghs.google.com gibi birseyler yazacak onunda altında kod tarzı şeyler olacak Burada bizden domain aldığımız yerde cname oluşturmamız isteniyor.O ayarlarıda yapınca işlem tamam.Resimli olmayınca anlatması zor bir ara bol resimli detaylı bir şekilde anlatırım.

Uzun lafın kısası artık site adresim kitapcumhuriyetim.com oldu:)Hadi hayırlısı diyelim
Google amca bir zaman sonra farkedecektir durumu.Webmaster toolstan yeni bir site haritası gönderdim tabi:)Eski paylaşımlar ne zaman sonra.com olarak görünecek bilemiyorum,bunun site adına bir zararı olur mu onu da bilemiyorum.Bir bilen varsa söyler umarım:) Çünkü çoğu kitap paylaşımım google da hep ilk sayfada ve yukarılarda görünüyordu.Umarım bunlar çok etkilenmez,etkilenirse de canımız sağolsun napalım:)

Yorum Gönder

16 Yorumlar

  1. Hayırlısı olsun . Bende yapmayı düşünüyorum ayrıntıları merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. vakti çoktan gelmişti ve geçiyordu bile. hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı uğurlu olsun, Allah pişman etmesin inşallah, alexa değerlerin sıfırlanmış ama hiç sorun değil abi, bir kaç güne yine eskisi gibi olur. Güle güle kullan abi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞekkürler Gökhan kardeşim,evet alexa değerleri uçtu ama benim için alexa artık hiç önemli değil,alexayı çoktan gözden çıkardım zaten:) Hayırlısı bakalım;)

      Sil
  4. Hayırlı olsun. Ben de düşünüyorum , bakalım ne zamana olur :)

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı olsun, güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  6. Güzel olmuş, ben de düşünüyorum ama henüz cesaret edemedim:)

    YanıtlaSil
  7. ben de com uzantısı yapmayı çok istememe rağmen cesaret edememdim. aydınlatıcı bir yazı olmuş.. teşekkürler..

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..