Buyrun Dünyanın En Küçük Kütüphanesine:)







Ben de dahil olmak üzere hepimiz devasa kitaplıklar görmeye alıştık.Hatta sırf kitaplarla bezenmiş,şekillimi şekilli kütüphaneler gördük.Herzaman büyük olacak değil ya canım bu kütüphaneler.Buyrun Dünyanın küçük mü küçük,minnacık kütüphanesine:)

Minyatür kitapların minyatür kütüphaneleri olur." diyen Macar koleksiyoncunun kitapları dikkat çekiyor.

Jozsef Tari, 1972 yılından bu yana minyatür kitap topluyor. Bugüne kadar topladığı kitapların sayısı 4500'ü geçmiş durumda.

Genellikle 76 mm veya daha küçük kitapları topluyor.

Koleksiyonunda 100 yaşının üstünde eserler bulunuyor.
Minyatür kitaplar arasında dinden siyasete pek çok alanda eser mevcut.

Koleksiyonu oluşturan kitapların büyük bir kısmı Macarca. Ayrıca Tari'nin koleksiyonunda 15 farklı çeşit minyatür gazete bulunuyor.

Çok tatlı ama değil mi?

Kaynak:Listekitap

Yorum Gönder

11 Yorumlar

  1. Çok güzel görünüyorlar, kitap sonuçta, küçüğü büyüğü ayrı harika :D Okuması biraz zor olabilir ama sanki :))

    YanıtlaSil
  2. Ozellıkle Kuranı kerımın mınyaturlerını gordum müzelerde ve nette ama böyle bir kıtaplık kadarmınyatur kıtap ılgınc ve az yer kaplıyor, cok da sırın gorunuyor. bızım gıbı sureklı taşınan bırı ıcın de ıdeal ;)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzeller gerçekten. O kütüphaneyi sadece bir kere canlı görmek isterdim. :)

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar güzel bir uğraş. Yakından görmek isterdim....

    YanıtlaSil
  5. Blogunuz harika :) Takibe aldım bloguma bende beklerim.Saygılarımla
    https://ilgininrenklidunyasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..