Peyami Safa-Fatih Haribye

 


Şark ile Garp arasına sıkışıp kalan Nerimanın aşk  hikayesine tanık oluyoruz.Fatih de yaşayan ve musikiyi seven Neriman,yıllardır dostu olarak bildiği ve sevdiğini Sandığı Şinasi ve Harbiyeli Macit arasında kalmıştır.Fatih doğuyu, kültürümüzü Yansıtırken, Harbiye ise batıyı, bir anlamda yozlaşmış batılılaşmayı temsil etmektedir.

Fatih'teki yaşamından sıkılmaya başlayan Neriman zaman zaman Harbiye tarafına yaptığı ziyaretlerde batılıların yaşam tarzını sevmeye başlamış ve kendisinin hayat tarzının ne kadar tek düze olduğunu idrak ettikçe kendi çevresinden uzaklaşmaya başlayacaktır.

Harbiyeli Macit'i gördüğünde ona aşık olmaya başlayan Neriman aralarında kültür uçurumu olduğunu bilmekte ama yine de onların yaşam tarzına özenmektedir. Çünkü orada elit yaşam,şatafatlı hayat tarzı ve balo gibi şeyleri seven Neriman'ın gözlerini boyamıştır bir kere. 

Batı özentisine kendisini tamamen kaptıran Neriman, kendi özünden uzaklaşmakla beraber sevdigi Şinasi'den de bu minvalde uzaklaşmaktadır.

İlerleyen bölümlerde Neriman yaşanmış bir hikayeden öylesine etkilenecektir ki bu onu özüne geri döndürmeye yetecektir. 

Yazarın  daha önce 9.Hariciye Koğuşu isimli eserini beğenmiş olmakla beraber, bu eserini çok da beğenmesem de insan üzerindeki psikolojik tahlilleri hoşuma gitti açıkçası. Kitap bir çırpıda biterken ben Neriman isimli karaktere uyuz olmakla yetindim roman boyunca.


Yorum Gönder

7 Yorumlar

  1. Kitabı okumadım, yazınız sayesinde daha net bilgim oldu. Yıllar önce dizisini de çekmişlerdi ama seyretmedim. Yazarın en çok bilinen romanlarından biri, okuyacağım inşallah. Neriman karakteri sinir bozucu görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizisini ben de hatırlıyorum,sinir bozucu olsa da sonunda doğru yolu buluyor:)

      Sil
  2. Okumadım ama Neriman'a zaten dizisinden de uyuzdum ben. :D

    YanıtlaSil
  3. Önemli eserlerimiz arasında yer almaktadır ama pek hatırlayamadım unutuyor insan

    YanıtlaSil
  4. Ben de okumuştum, blogda bulamadım ama... Peyami Safa özellikle psikolojik tahliller konusunda çok başarılı, okumadıysanız Yalnızız'ı tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..