Elif Şafak-Aşk (Duygusal-Romantik-Aşk)


Öylesine güzel bir kitap ki hala etkisi üzerimde.Elif Şafak'ın okuduğum ilk kitabı.O kadar etkili bir kitap ki.Kelimeler kifayetsiz kalır derler ya,sanırım şu an onu yaşıyorum.Şafak'a teşekkürler bu duyguları bana tattırdığı için.Kitabın bitmesini istemediğimden olacak ki ağırdan aldım biraz:)

Zaten kitap o kadar mesaj veriyor ki bir sayfa okuyup 10 dakika düşünür oldum.Nasıl düşünmeyim ki;Hz Mevlana ve Şems'ten bu kadar güzel bahseden bir kitabı hemen bitirmek istemedim.Hazmede hazmede not ala ala okudum.Konya'da 4 yıl görev yapmış biri olarak bu kitabın bende yeri çok daha ayrı oldu.Karatay ilçesinde Mevlana ile içli dışlı idik biz.Hz Şems ve Hz Mevlana arasında mekik dokuduk biz.Şems Tebrizi Mahallesinde az görev yapmadık.O türbelerde az dolaşmadık.O uhrevi duyguları az tatmadık.O kadar tat aldım ki bu kitabı okurken.Hz Mevlana ve Hz Şems'in ne kadar büyük alimler olduğunu söylememe gerek yoktur sanırım.Bilinmeyen yönleri ve bu iki büyük alimin hayatlarının kesişme noktalarını okurken sanki o anları yaşadım.2 büyük bedende bir olmayı başarmış bu insanlar.Tek yürek olmuşlar.

Kitabı okurken sanki 2 farklı roman okuyor hissine kapılıyoruz.Sonra bu 2 öykü o kadar güzel bir şekilde bağlanıyor ki etkilenmemek mümkün değil.Konuya şöyle bir değinelim:

Ella adında bir ev hanımı vardır.3 tane çocuğu vardır Ella'nın.Hayatı son derece monoton devam etmektedir.Ev hanımı olmasından şikayeti yoktur ama son zamanlarda kendi içerisinde büyük bir boşluk olduğunu anlar.Kocasından sevgi görememektedir.Bir yayınevi için rapor hazırlamak zorundadır ki bu rapor onun hayatını tamamen değiştirecektir.Kitabı okuyup onun raporunu yayınevine verecektir.Kitabın adı Aşk Şeriatı'dır.Hz Mevlana ve Hz Şems'ten bahsetmektedir kitap.Yazarı A.Z Zahara adında bir adamdır.Kitabı okudukça Ella Zahara'ya hayran kalır ve günden güne onun kim olduğunu merak eder.Bu merakla adama mail atar.Daha sonra aralarında çok sıcak bir ilişki şekillenmeye başlar.

Hz Şems bir rüya görür.Rüyasında Bağdat'ı görür.İçerisinde bir boşluk vardır Şems'in.Oraya gidince bir nebze olsun bunun yok olacağını hisseder ve Bağdat'a gider.Aslında içerisinde ki dostun boşluğunu doldurmak için gitmektedir oraya.9 ay geçer ancak birşey olmaz ama Şems inatla beklemeye devam eder.Daha sonra Konya'da büyük bir alimin yanına birini gönderme kararı alırlar.Şems aradığı fırsatın bu olduğunu düşünür ancak yabancı olduğu için buna pek sıcak bakmazlar.Cemaat toplanır.Sözü geçen alim bu yolculuğun çok zor olacağını ve ucunda ölüm olabileceğini söyler.Kimse gönüllü olmaz.Şems tek gönüllü olduğu için bir zaman sonra düşer yollara.Arada daha çok şey olur ama ben kısa kesiyorum affınıza sığınarak.Herşeyi açıklamayalım ki okumayanlar da daha rahat okusun.Hz Şems öylesine büyük bir alimdir ki;kapalı kapılar ardında ne konuşulduğunu duyabilir.Geleceği görebilmektedir ve diğer dünyaya ara sıra yolculuğa çıkmaktadır.Herkes bu adamın büyücü olduğuna inanır.Kitapda ki kıssadan hisseler beni çok etkiledi.Hz Şems'in Mevlana Hz. ile buluşması,aralarında geçen o sıkı dostluk bağı ve nice olaylar.Dedim ya hala etkisindeyim.Kitapdan alıntılar vermezsem olmaz tabi.Buyurun:

''Kim olursak olalım,dünyanın hangi yerinde yaşarsak yaşayalım,ta derinlerde bir yerde hepimiz bir eksiklik duygusu taşımaktayız.Sanki temel birşeyimizi kaybetmişiz de geri alamamaktan korkuyoruz.Neyin eksik olduğunu bilenimiz ise hakikaten çok az.''

''Şu dünyadaki çatışma,önyargı ve husumetlerin çoğu dilden kaynaklanır.Sen sen ol,kelimelere fazla takılma.Aşk diyarında dil zaten hükmünü yitirir.Aşık dilsiz olur.''

''Hakk'ın karşısına çıkardığı değişimlere direnmek yerine,teslim ol.Bırak hayat sana rağmen değil,seninle beraber aksın.''Düzenim bozulur,hayatımın altı üstüne gelir'' diye endişe etme.Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden daha iyi olmayacağını?''

''Esas kirlilik,dışta değil içte,kisvede değil kalpte ölür.Onun dışındaki her leke ne kadar kötü görünürse görünsün,yıkandı mı temizlenir,suyla arınır.Yıkanmakla çıkmayan tek pislik kalplerde yağ bağlamış haset ve art niyettir''

''Aşık olmayana aşk kuru bir kelimeden ibaret.Yarı palavra,yarı safsata.Aşık olmayan bunu anlayamaz,olansa anlatamaz.Öyleyse nasıl söze dökülebilir aşk,kelimelerin hükmünü yitirdiği yerde?''

''Bu dünayada herkes birşey olmaya çalışırken,sen HİÇ ol.Menzilin yokluk olsun.İnsanın çömlekten farkı olmamalı.Nasıl ki çömleği tutan dışındaki biçim değil,içindeki boşluk ise,insanı ayakta tutan da benlik zannı değil,hiçlik bilincidir.''

Daha o kadar çok güzel söz, o kadar çok kıssadan hisse var ki.Kesin okuyun.Ders alınacak bir kitap...

Yorum Gönder

36 Yorumlar

  1. Eğer Kimya Hatun`u okumadan bu kitabı okusaydım sevebilirdim,hiç inandırıcı gelmedi bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimya Hatun'u bilmem ama içerisinde geçen hikayeler gerçekten alıntı.Daha önce araştırmıştım.Şems ve Hz Mevlana'dan bahsedenler için söylüyorum.Yorum için sağolun.

      Sil
  2. Ben Elif Şafak'ı çok severim.Bu kitabı da en sevdiğim kitaplar arasındadır.Hatta arada alır elime okurum.
    Baba ve Piç'i de kesinlikle tavsiye ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam okurum onuda:)Bu kitabın içerisinde o kadar çok mesaj var ki,yeniden okumamak imkansız gibi.

      Sil
  3. Ayrıca şimdi de Umut'u okuduğunu gördüm.Ayşe Kulin hastası olarak bu kitap da harika diyebilirim :)
    Veda'nın devamı zaten biliyorsundur :)
    iyi akşamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyordum:)Eee ne olacak şimdi.Neyse bunu okumaya başladım birkere.Ama tahmin ettim,o kadar çok şahıs var ki.Neyse sağol uyarın için:)

      Sil
  4. aşk iyi romandı evet. şems tozu.
    ama sonra elif şafak artık eskisi gibi değil.
    :)
    şafakın ilk 3-5 romanını oku bak.
    saf edebiyattı.
    son zamanlarda formüle dönüştürdü.
    biraz aşk biraz mevlana.
    edebiyattan popülerliğe kaydı.
    sadece edebiyat yapsa iyi olacak.
    eşi cemaattan o kadar çok para alıyor ki, şafağın edebiyatı hafifledi.
    eski şafak daha iyi.
    şimdi de iyi ama çok yumuşadı.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer romanlarını bir okuyalım bakalım:)Sağol,aydınlattın beni:)

      Sil
  5. muhteşem bir kitaptı ve ben bu kitabı konyada iken okudum ve kurallar çok hoşuma gitmişti.. bu kitaba hayran kaldım unutamadım ve herkese tavsıye etmısımdır elif şafağıda bu kitapla sevdim...bu kitabı nerde görsem konya aklıma gelir... ve şems ve mevlana .. hatırlattığın için sağol .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konya da 4 yıl görev yapmış olmam beni daha çok etkiledi.Konya'nın o havasını solumadan o insanların türbelerine gitmeden olmuyor.Sen de sağol yorumun için.

      Sil
  6. Ben önce Ahmet Ümit'in Bab-ı Esrar'ını okumuştum ,o dönemde herkes Aşk'ı oku daha çok sversin diyordu ama bende öyle olmadı:) Aşk'ı sevmekle beraber genel olarak Elif ŞAfak'ı hiç mi hiç sevmiyorum.Hatta okadar ki para verip kitabını almam:)Birçok kitabını okudum ama:) Bu ne yaman çelişki:P
    Keyifli okumalar.VEda' yı da Umut'u da çok sevmiştim. Sizin okuyup bitirdiğiniz Açlık Oyunları'na başladım ben, ama sizin yorumlarınızı okumadım ,sürpriz olun diye.Okuyup bitince gelip okuyacağım , eşinize de sevgiler , iyi geceler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yorumunuz için.Bab-ı Esrar'ı okumadım.Ama Aşk romanını çok ama çok sevdim.Diğer kitaplarını da okuyacağım inşallah.Ya hiç sorma Veda'nın devamı Umut'muş.Ben direk Umut'tan başladım.O vardı elimde:)Açlık oyunları çok sağlam bir seri.Okuduktan sonra beklerim.

      Sil
  7. Ben de önce Bab-ı Esrarı okuyanlardanım.
    Ahmet Ümit'ten sonra Elif Şafak o kadar hafif kalıyor ki.
    Anlatım dili, üslubu ve derinliği...
    Aşk'ı okuyanlar, Allah Aşkından ziyada, kadının uzaktan mailleştiği adam ile arasında olacakları merak ediyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sizin gibi hissetmedim açıkcası.Mail kısımlarını hiç merak etmedim.Şems ve Mevlana arasındaki dostluk ve gelişen olaylardan o kadar etkilendim ki anlatamam.Konya'da 4 yıl görev yapmamam da bağlıyorum bu etkiyi.Şems ve Mevlana Türbelerinin arasında mekik dokuyordum Karatay ilçesinde.Yorum için sağolun.

      Sil
  8. Sırf popüler olduğu için okumayı geciktirdiğim kitaplardan biri. Şems ve Mevlana dan daha ziyade, günümüz yazışmalarını merak ettiğimi itiraf etmeliyim. Daha önce okumuş olduğum Kimya hatun saçmalığını yumuşatmış oldu, belirtmeden edemeyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günümüz yazışmaları derken neyi kastettiğinizi anlamadım.Şayet bu okurun yazara attığı maillerse; kastettiğiniz şeyi karşılamaz.Sems ve Mevlana'dan ziyade ise okumayın derim.Yazışma adına pek birşey yok yani.

      Sil
  9. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. ben severim Elif Şafak, neden bilmem ama güzel yazıyr :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevdim,evet güzel derlemiş bu romanını.

      Sil
  11. Elif Şafak'ın bence en güzel romanı diyebilirim . Arasıra açıp 40 kuralı tekrar okurum . Mevlana ve Şems ' e duyduğum sonsuz sevgi nedeniyle onlarla ilgili kitapları okumaya çalışıyorum . Bab - ı Esrar ' ı da kesinlikle tavsiye ederim . Tanıtım için teşekkürler , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 40 kurala bende ara ara açıp bakar oldum.Çok ibretlik gerçekten.Bab-ı Esrar'ı da okuyacağım,sağol tavsiyen için.

      Sil
  12. Bu kitabın sanırım tek faydası Mevlana ve Şems'i hatırlatması oldu. Yoksa kimse tutupta Mevlana'yı bu kadar merak edip okumayacaktı inanın. Elbette okudum ve bildiklerimin tekrar üzerinden geçmiş oldum :)

    YanıtlaSil
  13. Öncelikle bloğumun takipcisi olduğunuzdan dolayı hoş gelmişiniz demek isterim. Sonrası sizin bloğunuzu şöyle bir incelediğimde ben de ne kadar zengin bir yüreği tanımış olduğumun güzelliğini yaşadım . Henüz söyle bir baktım zaman buldukça geriye dönüp daha fazlasını okuyabilmek için sabırsızlanıyorum. Çok güzel paylaşımlarınız için de ayrıca teşekkürler.
    Mevlana konusunda şunu çok rahatlıkla söyleyebilirim ki malum yeni alışkanlığımız sosyal paylaşım sitelerinde de sıkça paylaşılan filozofik sözler sayesinde böylesine engin bir düşünce eskiye oranla daha fazla tanınıyor gibi. Hele hele gençlerimiz tarafından.Bu çok mutluluk verici ama bence paylaşıp okumaktan çok daha önemlisi o yüce duyguları özümseyebilmek içimize sindirmek. O hoşgörü, o aşk. Ne dersiniz? Türkiye'de okuma oranının yüzde 5 lerde olduğunu düşünürsek toplum bunu söylüyor mu size ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de hoşgeldiniz ve güzel dilekleriniz için teşekkürler.Söz ettiğiniz gibi sosyal medyalarda bu büyük zatların çok güzel grupları ve paylaşımı var.Mutluluk veren bir tablo.Okuma oranı çok düşük gerçekten.Umarım düzelir.Ama bence okuyan sayısı hergeçen gün artmakta.Umarım bu yüzde gittikçe tırmanır yukarılara.Sizin bloğunuzda çok güzel.Minyatürler gerçekten el becerisi isteyen bir dal.Siz de gayet güzel minyatürler yapıyorsunuz bence.Takipteyim:)

      Sil
  14. Kitap Cumhuriyetim ne güzel anlatmışsın kitabı, doğrusu çok popüler bir kitap olduğu için biraz uzak durmuştum bu kitaptan ama senin yazın okuma isteği uyandırdı içimde:)

    YanıtlaSil
  15. en beğendiğimkitaplardan biriydi mutlaka okunmalı. Bende bloğuma beklerim.

    Görüşmek Üzere

    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. Aşk'ı ilk çıktığında hevesle okumuş, ardından da Bab-ı Esrar'ı okumuştum. Kitabı beğenmiştim ve bir Konyalı olarak gözünüzde canlanan ambiansı da tahmin edebiliyorum.
    Ve yukarıda @deeptone'nun söylediklerine katılıyorum. Artık her özel günde "....lar gününe özel imzalı Aşk kitabı" kampanyalarından sıkıldım. Hemen hemen tüm kitaplarını okumuş olmama rağmen E.Şafak'ın İskender'ine elim gitmedi, okumadım..
    Kitaplarını severek okuyup da popülarite/siyaset uğruna tarz değiştirdiği için soğuduğum yazarlar arasına (Orhan Pamukla birlikte) girdi E. Şafak..

    YanıtlaSil
  17. Kampanya muhabbetine ben de karşıyım.Olmaması lazım ama.Bu kitabı ben de sevdim.Elif Şafak ilk defa okuduğum için diğer konularda yorum yapamayacağım.Yorumunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  18. Hayatımda 3 kere okuduğum tek kitaptır Aşk..
    Anlamadığımdan değil döne döne okumam:) çok sevdiğimden,su gibi akıp gitmesinden,bitmesini kabullenemeyişimden..
    Sonrasında okuduğum kitaplarda hep o tadı arıyorum ya nafile.
    Bambaşkaydı.
    Paylaştığın için teşekkürler ..
    Hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim.Size de hayırlı cumalar.Bu kitabı bende çok ama çok sevmiştim.

      Sil
  19. Ben bu kitabı okuyan ve çok sevenlerdenim. Herkesin elinin altında olmalı ve tekrar tekrar okunmalı derim.
    Blogunuz hoşuma gitti ve sizi izlemeye aldım.
    Sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..