Ahmet Ümit-Bab-ı Esrar (İlahi Aşk-Macera)


Sevgili Erguvan Mevsimi(Zeynep) nin tavsiyesi ile bu kitabı almıştım.İyiki de almışım.Çok güzel bir kitapdı.Daha önce Şafak'ın Aşk kitabını çok beğenmiştim.Sağolsun arkadaşlar bu kitaba yönlendirdi beni.Aslında Aşk kitabına paralel bir kitap.Şems ve Mevlana'nın arasındaki o dostluk beni gerçekten çok etkiledi yine.Konya'da 4 sene Karatay da görev yapmama ve hergün Şems ve Mevlana'nın türblerinden geçmem beni daha çok etkiledi sanırım.O doğayı tatması lazım insanın.


Kitapda kısmen de olsa polisiye de yer bulmuş kendine.İngiltere de bir sigorta şirketinde görev alan Karen'in başından geçen inanılmaz bir hikayeye tanıklık ediyoruz.Konya'da bir otelde çıkan yangından dolayı sigorta şirketi Karen'i Konya'ya gönderir.Konuyu araştıran Karen'in başına tuhaf olaylar gelmeye başlar.Tam filmlik bir roman olmuş bence.Konu ya dolaylı olarak Şems ve Mevlana da dahil olacaktır.Mennan karakteri de çok hoşuma gitti hani:)

Ahmet Ümit'in kalemine diyecek laf yok zaten.Adam yazıyor ya.Türk olmasından gerçekten grur duyuyorum bu yazarın.Ama şunu da söylemeden edemeyeceğim;Hayatımda okuduğum en çok yazım yanlışı olan kitapdı.Bu kadar güzel kitaba bu kadar yazım yanlışı inanılacak şey değil.Doğan Kitap çok şaşırttı beni.Böyle baskımı olur ya.Her sayfada bir yazım yanlışı.Tam romana adapte olacam pat yazım yanlışı.Uyuz etti beni resmen.Bana denk geldi bu da benim şanssızlığım sanırım.Bu kadar çok hatayı nasıl yaparlar anlamıyorum.Abartısız her sayfada yazım yanlışı vardı.Yine de harika bir kitapdı.Tavsiye edilir.

Yorum Gönder

26 Yorumlar

  1. ben de kitabın kapağını görünce şimdi Aşk ın hikayesi nde miydi Karen yoksa bu kitapta mıydı diye düşündüm bundaymış neyse ki:) sanırım ben de çok yakın zamanlarda okudum bu iki kitabı gerçekten çok benziyorlar ama Aşk daha yumuşak ve duygusal bu daha esrarengiz ve gerilim yüklü Aşk a göre. Ama gerçekten çok güzeldi. Özellikle bir kadın karakterin bir erkek yazar tarafından yaratılması her zaman yerinde olmuyor. O konuda başarılıydı. Ahmet Ümit in okuduğum tek kitabı. Beyoğlu Rapsodisiyle devam edeceğim sanırım. Öyle dediler:) sizin sıradaki kitabınız ne olacak :)

    YanıtlaSil
  2. Patasana var bak o da güzel.İstanbul Hatırası var.Ondan devam edeceğim bende:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul Hatırası da güzeldir ama varsa eğer Beyoğlu Rapsodisi kesinlikle daha heyecanlı.

      Sil
    2. Malesef şuan o elimde yok.Ama alırım onuda merak ediyorum açıkcası.

      Sil
  3. Ahmet Ümit'in kalemini pek severim. Uzun zamandır okumak istediğim bir kitap.
    Yazım ve basım hataları okurken beni de çileden çıkarıyor. Aslında yayınevine mail atmak lazım. Ben fazla hatalı basımlarda mail atıyorum ama cevap gelmiyor o ayrı:)))
    Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız.Konsantrenin içine ediyor.Ahmet Ümit'e bile atmayı düşündüm maili:)

      Sil
  4. Ahmet ümit harika bir yazar bana göre, kitabında sıkıldığınız bir konu olduğunda hemen bağlıyor sizi. Ben o kadar çok kapılmıştım ki göremedim yazım yanlışlarını, Beyoğlu Rapsodisini okumanızı tavsiye ederim.
    Keyifli Günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyoğlu Rapsodisi'ni almak farz oldu artık:)Ahmet Ümit çok güzel yazıyor gerçekten.

      Sil
  5. Kitabı birkaç yıl önce okumuştum. sürükleyici bir kitap. Yazım yanlışları var mıydı hatırlamıyorum ama sinir bozucu kesin. Yeni bir kitaba başladım daha 40 sayfadayım 2 tane yanlış çıktı. O kadar övülen bir kitapsa hatalara dikkat edilse ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz yine şanslısınız,4o sayfadan 2 yazım yanlışı çıkmış.Bu kitap da 200 den fazla yazım yanlışı vardı,abartısız söylüyorum.Acınacak bir durum gerçekten.Bu kadar güzel bir kitaba hiç yakışmıyor...

      Sil
  6. kitabı okuyalı 3 yıl oluyor sanırım...elif şafak/aşkın ardından okumuştum.
    gerçekten güzel kitaptı.hatırladım yeniden.teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Bu kitabı Konya'da okuma şansım olmuştu, okuduktan sonra Mevlana Türbesi'ni daha farklı bir gözle gezmiştim. Gerçekten harika bir kitap özellikle Elif Şafak'ın Aşk'ını sevenler bunu da sevecektir. Bu kitap tabi ki biraz daha fazla gerilimli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın,söz konusu Ahmet Ümit olunca Polisiye kaçınılmaz oluyor:)

      Sil
  8. Ahmet Ümit 'in tarzını seviyorum . Beğenmene sevindim , en azından diğer kitapları için de referans olmuştur .
    Dört sene Mevlana ve Şems'in türbelerinin yanından geçtiğini okuyunca içim gitti . Ben daha ziyaret edemedim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım ziyaret edersin.O Uhrevi ortam insanı alıyor,götürüyor.Hele o ney sesi yokmu...

      Sil
  9. Merak ettim , okuruz ne yapalım:)

    YanıtlaSil
  10. Bende yaklaşık 2 sene evvel okumuştum ama bugün gibi hatırlıyorum bazı detayları. Şems, rüya, babasını arayan kız....
    Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızın başından geçenler çok ilginçti gerçekten.Teşekkürler...

      Sil
  11. okumadım ama okurum.
    yazım yanlışı alla alla ilginç hiiç sevmem çok raatsız olurum ben de.
    :)
    bak dün bi kitap yazdım ya.
    at üstünde fırtına.
    daha önce görev yaptığın yerler de var.
    sanırım seversin oku bence.
    :)

    YanıtlaSil
  12. Türk yazarlar içinde kalemini sevdiğim pek fazla kişi yok. Belki de çok tanımadığımdan. Ahmet Ümit'i kardeşim okurken görüp tanıdım Bab-ı Esrar ile. Bizim alakamız kalmadı artık ama babaannemin soyu mevlevilere kadar gidiyormuş. O yüzden ayrı bir ilgimi çekti. Mevlana hikayesini ve mevleviliği türevlerine göre en iyi anlatan yazardı bana göre. Kitaptan sonra mesneviye sarmıştım bir süre. Baştan sona olmasa da bir yerinden açıp açıp okumak alışkanlık oldu.

    YanıtlaSil
  13. @Lord
    Mesneviyi bende hep okumak istedim ama nasip olmadı.Bende okumak istiyorum zaman zaman.Bir edinelim önce.Yorum için sağol;)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..