Grigory Petrov-Beyaz Zambaklar Ülkesinde (Dünya Klasikleri)


Bugün çerez niyetine gitti bu kitap.Çok hoşuma gitti.Yazarın dili çok sıcak ve samimi.Rus yazar bu romanında Finlandiya'ya yaptığı ziyaretleri konu edinmiş.Zamanında İsveç ve Rusya'nın Hükümdarlığı altında bulunan Finlandiya'nın bugünlere nasıl geldiğini güzel bir dille anlatmış.Bir bataklıkken Beyaz Zambaklar Ülkesi'ne dönüşen 2 milyon nüfuslu Finlandiya'nın hikayesi.

Devlet yönetiminde nelere dikkat edileceğine dair günümüze ışık tutan bir yapıt bence.Devletin asıl gücünü halktan aldığının somut bir ispatı bu roman.Kitapda bazı güzel hikayelerde mevcut.Güzel bir zaman geçirmek için ideal bir kitap olduğunu düşünüyorum.Tavsiye edilir.

Yorum Gönder

23 Yorumlar

  1. çok güzel okudumdu ve de finlandı pek merak ederim.
    az nüfuslu soğuk ülke.
    :)

    YanıtlaSil
  2. bu kitabı annem almıştı bana daha önceden.ama henüz okumamıştım.Atatürk istemiş bu kitabın dilimiza çevrilmesini..
    elimdeki bitince okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atatürk'ün istediğini bilmiyordum çevrilmesini.Zaten Finlandiya için Snelman neyse bizim için de Atatürk odur.Birbirlerine çok benziyorlar.Özet bölümünde belirtecektim ama unutmuşum:)

      Sil
  3. Atatürk'ümüzün, okullarımızda ders niteliğinde okunmasını istediği kitaplar arasında bu kitap, gerçekten çok güzeldir.
    Bu arada blogumda da önerdim ama bir kerede buradan yazayım Nora için:)Ben Villa'yı, Aşkın Resmi'ni ya da Bataklıkta gece yarısını önerebilirim tek kitaplarında...Umarım beğenirsiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle miii? Demek Ata'mız tavsiye etmiş, ben naısl bilmeidm bunu bu yaşıma kadar. DErhal almalı ve okumalıyım..

      Sevgiler,
      www.ceylinolmez.com

      Sil
    2. Zaten Atatürk'ün Türk Halkı'na empoze ettirmeye çalıştığı pekçok nitelik bu kitapda mevcut.

      Sil
  4. çok beğendğm bir eser ama bazı kitap kıymeti bilmeyen arkadaşlara okusun dye verdğm ve geri gelmeyen artk elmde olmayan kitap :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum,herkesin okuması gereken harika bir başyapıt bence..

      Sil
  5. Beğendiğinize sevindim ben de bir oturuşta bitirmiştim. Herşeyi başarabileceğine dair bir his geliyor bu kitabı okuyunca insana. ve evet Atatürk ün gençlere önerdiği bir kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız,insanın istediği şeyi başarabileceğini çok iyi anlatıyor.Yeter ki insan başarmak istesin ve kendine inansın...

      Sil
  6. Çok güzeldir klasikleri okumak, ben de iki yıl önce markette satılan,cep boy uygun fiyatlı kitaplar sayesinde klasiklerden epey bir okuma şansı yakaladım...

    Sevgiler,
    http://bendengecenkikayeler.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. Kesinlikle okumak istiyorum ama iyiy bir yayınevinin baskısını almak isterim pek tabii. Netten biraz araştırdım bir çok yayınevinden baskısı yapılmış. Sizin sorunuza yanıt bulalım, çeviri nasıl acaba, çevirisi iyi olan bir kitaptan edinelim.
      Bu yazıyı da sizin de okumaya karar vermiş olduğunuzu düşünerek yazıyroum Beyaz Kitaplık :)

      Sil
    2. Kesinlikle okumak istediğim bir kitap.

      Kitap Cumhuriyetim'in bu kitabınında içinde olduğu alışverişini yayınladığı postuna da çevirisi nasıl merak ediyorum demiştim. Okuduktan sonra dönecekti, unutmuş bizi :)

      Sil
    3. Yok unutmadım,unuturmuyum hiç:)Çeviri gayet başarılı ve net.Hoşuma gitti bu çeviri,al ve oku derim;)

      Sil
    4. Teşekkür ederim. Akvaryum Yayınları'ndan alacağımız bir sürü kitap var o zaman.

      Sil
  8. Çok istediğim halde bu kitabı okuyamadım ne yazık ki. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman kısa sürede edinin ve okuyun hocam.Çok güzel bir kitap.

      Sil
  9. ben de bu yayınevinden okumuştum bu kitabı. incecik bir kitap zaten. ve örnek alınası hikeyeler var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağlam bir kitapdı.Çerez niyetine gidiyor:)

      Sil
  10. Çok hızlısın bu aralar ,
    okuyamadığın günlerin intikamı mı bu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh öyle de denilebilir.Aslında kitabın kalitesi okunma hızını artırıyor.

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..