Elif Şafak-Siyah Süt (Otobiyografik Roman)


Aşk romanını büyük bir zevkle okumuştum.Ne yazık ki bu roman için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim.Okurken çok sıktı beni.Bayanlara hitaben yazılmış sanki.Hamilelik dönemini hafta hafta anlataması vs....

Bu romanda çocuk sahibi olan bir yazarın yaşadığı depresyonu anlatıyor aslında.Bir de kendi içseslerini kişileştirme kısmı varki tam bir komedi.Eğlenceli ama.Parmak kadınlar adını vermiş onlara.Sürekli onlarla konuşuyor.Herbirinin ayrı adı var tabi.Anaç Sütlaç hanım,Hırs Nefs Hanım,Can Derviş Hanım,Sinik Entel Hanım vs... Hepsinin ayrı özellikleri var ve yazar hepsiyle iletişim kuruyor.Yazarın beyninde yarattığı parmak kadınlar bunlar.

Romanın bana göre artıları pekçok yazarın hayatından çeşitli kesitler vermesi ki o yazarlar hakkında bilgi sahibi oluyoruz.Bir de yazar romanın aralarına resimler serpiştirmiş.Resimli romanlar insanın ilgisini çekebiliyor tabi.Anne olan yazarların yaşadığı zorluklar ve gelgitlerden sıkça bahsetmiş Şafak bu romanında.

Ben sıkıldım okurken.Ama hamile ya da çocuk sahibi olan bir annenin daha çok ilgisini çekebilir.O kadar sıkıldım ki romanın son sayfaları ızdırap oldu:)İlginç bir yazı şekli.Ama beni baydı.Seçim yine de sizin tabiki:)

Benim polisiye-gerilim romanlarına dönme zamanım gelmiş bunu anladım.Bir süre duygusal romanlarla takıldım ama sarmıyor ya.İçime işlemiş polisiye-gerilim ve korku romanları:)Hayırlı günler dilerim...

Yorum Gönder

28 Yorumlar

  1. Seninle aynı fikirdeyim . Bu romanı okurken ben de zorlandım , bitmek bilmedi .
    Elif Şafak 'ın en güzel romanları bence Aşk ve İskender . Sonuncusunu okumadım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk güzeldi ama İskender'i okumadım henüz.Aynı fikirde olmana sevindim.Bazı sitelerde o kadar abartmışlar ki bu kitabı.İnanamıyorum:)

      Sil
  2. hamile ya da anne olan birisi için bile kötü bir kitap bence. kimse bi kadının bunalımlarını hayali kahramanlarını bu şekilde okumak istemez:) elif şafak ın ilk okuduğum kitabıydı. uzun süre elif şafak okumamıştım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum.Çok sıkıcıydı ya gerçekten.Bir de sonlara doğru test yapmış:)

      Sil
  3. Ben de hiç ama hiç beğenmemiştim ,hatta okadar beğenmedim ki annem okumak için eline alınca geçiniz,değmez dedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok başarısız bir romandı.İnsan sıkılarak oflayarak puflayarak bitirirmi ya bir kitabı:)

      Sil
  4. ne okuyorum kısmında bu kitabı görünce beğenmeyeceğinize emindim ama hevesinizi kırmamak için yazmadım size, zira hiç bir erkeğe hitap etmiyor, ama arkasında yazıyordu içeriği okumadınız mı acaba? ya da meraktan mı başladınız bilmiyorum. bir bayan olarak ben de beğenmemiştim, sıkıcı ve başarısız bulmuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında arkasını okumuştum.Bu kitap okunur okunmaz unutulmak için yazıldı yazıyordu.Keşke okumasaymışım bak unuttum bile:)

      Sil
  5. Hımm...
    En çok bu kitabını merak ediyordum oysa... Demek ki satın almak yerine birinden bulmaya çalışacağım.

    YanıtlaSil
  6. ahmet ümit gibi elif şafak da hiç okunmadı tarafımdan. kötü müymüş bu yahu, sürekli karşılaşıyorum raflarda.
    eğer cevaplıyorsan mimin de var bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit çok iyi bir yazar.Elif Şafak ise bir iyi bir kötü anlamadım gitti:)

      Sil
    2. Bu arada mim için teşekkürler ama mim cevaplamıyorum:(

      Sil
  7. ELLERİNİZE SAĞLIK..
    SIKILARAK OKUNAN BİR KİTAP OLSADA GÜZEL YÖNLERİNİ GÖRMEK LAZIM...

    YanıtlaSil
  8. Tanıtım ve kitap hakkındaki düşünceniz belli bir fikir edinmemize vesile oldu. Tanıtımını yaptığınız kitapların okunabilir olup olmamasını sizden öğrenmek çok güzel ...Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Sırf senin hatırına polisiye roman yazacağım:))
    7 seri yapıp katili son kitaba kadar yazmayacağım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam bak sözümü aldım.Ama bu konuda iddialıyım 2.seride çözerim işi:)

      Sil
  10. Nerdeyse yarısında elimden atacağım bir kitaptı ama okudum. Biraz zor bir kitap, gerçi Elif Şafak hani çok severek okuduğum bir yazar değil..

    YanıtlaSil
  11. hem siyah süt içtin hem de ölümün sesi. peek karamsaar.
    :)
    güzel bir cumartesiymiş senin için ha ha haaaaa.
    :)

    YanıtlaSil
  12. buldum buradaymış :) zor bir kitaptır Siyah Süt ..hamilelik ve annelik yaşamama rağmen sıkmıştı ,çok detay vardı gereksiz.
    Elif Şafak Bİt Palas'ı öneririm , eğlenmek için okunmalı ;)

    YanıtlaSil
  13. aşk romanında da bilgi yanlışları var fakat iskender kesinlikle kusursuz , diğer kitapları da o kadar akıcı değil ne yazık kı , siyah sütü yarısından sonra bıraktım mesela..

    YanıtlaSil
  14. @gonca keskin
    Ben de zor bitirdim diyebilirim.Tavsiyeni dinleyeceğim:)

    YanıtlaSil
  15. @sema yetkinler
    Ben sonuna kadar zor dayandım.İskenderi henüz okumadım ama okuyacağım.Tavsiyen için sağol.

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..