Ahmet Ümit:Öküzün Altında Buzağı Aramak..



Yazar Ahmet Ümit, "Şeker Portakalı" ile "Fareler ve İnsanlar" isimli kitapların İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü Kitapları İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından sakıncalı bulunduğu iddiasına ilişkin, ''Fareler ve İnsanlar ile Şeker Portakalı'nda sakınca aramak öküzün altında buzağı aramaktır'' diye konuştu.

Fatih'teki Büyük Reşit Paşa Ortaokulu, ''Yazarlar Okullarda'' projesi kapsamında düzenlediği ''Okuyorum Yazıyorum'' etkinliğinde yazar Ahmet Ümit'i ağırladı.

Çocukken yazdığı bir hikayenin 40 dilde yayımlandığını anlatan Ümit, yazar olmaya o yaşlarda karar verdiğini, şu anda da yazmanın kendisi için bir ihtiyaç haline geldiğini belirtti.

'O KİTAPLARI SAKINCALI BULMAK KİMSENİN HADDİ DEĞİL'
Ümit, sanata sansürü ve müdahaleyi tümüyle yanlış bulduğunu ifade ederek, ''Sanat eserinin yanlışlığı, yasaklayarak değil, karşısına bir eser koyarak anlatılır. Nasıl ekonomiye, ekonomi dışında müdahalede bulunduğunuz zaman iş rayından çıkarsa, sanata da sanat dışında müdahalede bulunduğunuz zaman iş rayından çıkar. 'Fareler ve İnsanlar' ile 'Şeker Portakalı'nda sakınca aramak öküzün altında buzağı aramaktır. O kitapları sakıncalı bulmak kimsenin haddi değildir'' diye 



Öğrencilerin, geleceğin kulları değil, özgür insanları olduğunu vurgulayan Ahmet Ümit, ''Bütün kitaplar okunmalı ki, insanlar neler olduğunu anlayabilsin. Sansürle, yasaklayarak, yakarak, insanlık bir yere varamaz. Bazı kararlarımızı her şeyi okuyarak, her şeyi öğrenerek vermemiz lazım. 'Fareler ve İnsanlar' ile 'Şeker Portakalı'nı mutlaka okuyun. Bu yasaklar bizi geri bırakıyor. Bu anlayış sadece çocuklara değil, topyekun tüm ülkeye zarar vermektedir'' değerlendirmesinde bulundu.

Ahmet Ümit ayrıca, herkesin sahip olduğu görüşün karşıt görüşünü öğrenmesi gerektiğini anlatarak, kendisinin sol görüşlü bir yazar olduğunu kaydetti. Konuşmasının ardından kitaplarını imzalayan Ümit, öğrencilerle hatıra fotoğrafı çektirdi.

DİNÇER: HERHANGİ BİR İŞLEM YAPILMADI
Öte yandan Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, ''Şeker Portakalı'' ile ''Fareler ve İnsanlar'' kitaplarına ilişkin yaptığı açıklamada, vatandaşlardan gelen şikayetler üzerine konunun değerlendirildiğini, her iki kitabın da Milli Eğitim Bakanlığı’nın tavsiyeleri arasında olduğunu, herhangi bir işlem yapılmadığını söylemişti.

Yorum Gönder

15 Yorumlar

  1. yazınızı feysimde paylaşmak istiyorum. tabi sizin blog linkinizle :) bir de çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  2. @yusrac
    Tabiki;) Ancak yazı benim değil,bir derlemedir..

    YanıtlaSil

  3. Ben bunu bakanımızın talihsiz bir açıklaması olarak görüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ben yakın gelecekte bu ülkede nefes alış biçmimizin dahi ahlaka uygun olup olmadığının sorgulanmasından endişeleniyorum.

    YanıtlaSil
  5. Eh anlıyacakalr sonunda, halkın tepkisini görünce her hangi bir işlem yapılmadığını açıklıyor Milli Eğitim Bakanımız.
    Ahmet Ümit çok iyi bir konuşma yapmış.

    YanıtlaSil
  6. Ahmet Ümit'in "yasaklamakla değil, karşı bir eser çıkarmakla anlatılabilir" demesini çok doğru buldum.

    YanıtlaSil
  7. @siyahkuğu
    Çok saçma bir açıklama olmuş bence.Bu denli güzel bir kitap için anlamsız bence..

    YanıtlaSil
  8. @Aslı
    Hala anlamış değilim;bu güzel kitap için neye dayanarak bunu söylüyorlar:)

    YanıtlaSil
  9. yaaa ne komik bi durum bu yaaa.
    :)

    YanıtlaSil
  10. @deeptone
    Gülelim mi ağlayalım mı bilemedim ben şimdi:)

    YanıtlaSil
  11. Ahmet Ümit'in söylediği cümle, bu tür düşüncedeki insanlar için kesinlikle ders niteliğinde "herkesin sahip olduğu görüşün karşıt görüşünü öğrenmesi gerekir" tabii anlayana...

    YanıtlaSil
  12. @BeyazKitaplık
    Çok haklısınız,kaçıncı yüzyıla girdik ama cehalet diz boyu malesef:(

    YanıtlaSil
  13. Ahmet Ümit güzel söylemiş gerçekten, beğendiğim bir yazar zaten, son günlerde de televizyonlarda çok görür olduk kendisini:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..