Uğur Yücel'den İlk Kitap: Yağmur Kesiği



Sinema tarihine birbirinden güçlü filmler ve canlandırdığı sıra dışı karakterlerle adını yazdıran Uğur Yücel, ilk kitabıyla edebiyat dünyasını selamlıyor.

1980’lerden bu yana kaleme aldığı öyküleri 'Yağmur Kesiği' adı altında bir araya getiren Yücel, yazdıklarıyla yeni bir dönemin kapılarını aralıyor.

Kuzguncuk’ta doğup büyüyen Uğur Yücel’in öyküleri, tamamen bu ruhu yansıtan nitelikte; İstanbul’daki bir balıkçı kasabasında geçen öyküler, her biri farklı din ve kültürden sayısız karakteri bağrına basıyor. Yahudiler, Ermeniler, Rumlar, Türkler ve her meslekten insan… Hepsi aynı şekilde acı çekiyor, aşık oluyor, yaşamak arzusuyla yoğrulup bükülüyor ve ölümle imtihanları her seferinde yürek burkuyor.

Yağmur Kesiği, İstanbul’un eski sakinleriyle birlikte nasıl yaşlandığını anlatırken, Uğur Yücel’in şiirsel cümleleriyle tam bir cümbüşe dönüşüyor.

Yorum Gönder

13 Yorumlar

  1. iyi aksamlar.
    güzel bir kitap daha.
    tesekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Uğur Yücel türk sinema tarihine çok önemli filmlerle damgasını vurmuş bir sanatçı. Oyunculuğunu çok beğenirim.
    Hayatını anlatan kitabını okumak lazım :)

    YanıtlaSil
  3. Merak ettim, okumak isterim ^-^

    YanıtlaSil
  4. Sanatçı kimliğine hayran olduğum bir isim Uğur Yücel. Hikayeleri ilgimi çekmiş olsa da, benim de arzum otobiyografik bir kitabını okumaktır en kısa zamanda. Hazır Türkan Şoray'la başlayan sinemacı furyasına katılıp, kendi hayatını kaleme alsa şahane olur sahiden de...

    YanıtlaSil
  5. Nasıl deli gibi okumayı bekliyorum bilemezsiniz, Uğur Yücel benim için vazgeçilmez, ne yapsa okur izlerim ben , böyle çok az kişi var ortalıkta , diğerlerinden çok bu gibileri takip etmek lazım:)

    YanıtlaSil
  6. @Tankut Yıldız
    Merakla okumayı bekliyorum bende.Görüşünüze katılıyorum bu arada;)

    YanıtlaSil
  7. @kitap eylemcisi
    Aynen,saygı değer birkişilik,yaptığı şeyler de hakeza öyle.Bende çok istiyorum aslında okumayı..

    YanıtlaSil
  8. Çok sevdiğim bir sanatçı, bence harika bir kitaptır ,hayal kırıklığına uğrayacağımı sanmıyorum.
    Bu arada Yazıyı okurken birden ilgim örgümün pasajındaki yeleklere ,berelere takıldım çok güzel şeyler hayırlı bol kazançlar diliyorum .

    YanıtlaSil
  9. @siyahkuğu
    Çok teşekkürler kuğu.Örgünün sana çok selamı var.

    YanıtlaSil
  10. aaa duymamıştım.
    konuları iyimiş.
    adı da çok iyi.
    :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..