Osman Aysu-Casus

Osman Aysu-Casus


Türk polisiyesinin duayen yazarlarından Osman Aysu'dan yine bir çırpıda okunacak bir roman.

Osman Aysu'nun romanlarını okuyanlar bilir,söz konusu romanlar hemen bitiyor.Yazar kendini okutmayı çok iyi beceriyor.Ancak bu roman bana diğer Aysu romanlarına göre biraz yavan geldi.Ters köşeli bir son ve daha çarpıcı bir final beklerdim.

Roman biraz daha tıbbi alana kaymış olsa güzel bir tıbbi gerilim ortaya çıkabilirmiş aslında,Tess ablanın romanlarında olduğu gibi.

Roman Rusya'dan İstanbul'a bir Rus ajanının sızması ile başlar.İgor Kariagin eski bir KGB ajanıdır ve en önemli özelliği de işkenceci bir ajan olmasıdır.Onun işkencelerinden çok az kişi canlı çıkmıştır.Bu isimlerden biri de eski Mit ajanı Samim Vardar'dır.

Samim Vardar 70 yaşındadır ve 20 sene önce Milli İstihbarat Teşkilatından emekli olmuştur.Ancak yeni Mit çalışanları Samim Vardar'dan bir teşhis için yardım isterler.Zira 50 yaşlarında bir Rus ajan İstanbul'da dolaşmaktadır.Samim Vardar Rus Ajanı'nı görünce bir anda tüyleri diken diken olur ve heyecandan nefesi kesilir.Nitekim bu Rus ajanı yıllar önce kendisine inanılmaz bir işkence uygulamıştır.

Peki yıllar sonra bu Ajanın İstanbul'da ne işi var? Samim Vardar yarım kalan hesabı kapatabilecek mi? Hazal ve ekibi Rus ajanı durdurabilecek mi?

Klasik Polisiye romanlarında bildiğimiz üzere sapık katillerin bir imza şekli bulunur.Öldürdükleri bedenler üzerinde bir iz bırakırlar.İşte bu Rus ajanının imzası da işkence ettiği insanların meme uçlarını kesmesidir.Ne yaparsın işte insanoğlu bir kere sapıtmaya dursun:)

Tempolu ve hızlı bir şekilde okunan bir roman.Ancak ben biraz daha dolu bir polisiye beklerdim Aysu'dan.Diğer romanlarına göre kurgusunu zayıf buldum ancak bu haliyle bile kendini okutmayı başarıyor yazar.Kalemi usta olan yazarlara has bir özellik olsa gerek.

Yorum Gönder

9 Yorumlar

  1. Bu kitap ayni zamanda bir ara, büyük hesaplaşma adı ile yayinlandin. Onu okumustum ve cok cok cok begenmistim. O gunden beri ariyorum ama hala bulamadim bu kitabi. Bulsam alacagim ama yok iste

    YanıtlaSil
  2. Ayıpsın kardeşim,hediye edeyim sana okursun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıya en son yorumumu 28 eylül 2015 tarihinde yapmışım. O günden beri bu kitabı aradım ama bulamadım. Hatta bu kitap üzerine bir yazıda yazdım. Yazım şu; Yıllardır Onun Peşindeyim. Ve çaresiz kaldım. Eğer izniniz olursa bu kitaba talibim ^^

      Sil
    2. e posta adresim: info@mustafaalniak.net

      Sil
    3. Dostum mailine dönüş yaptım.

      Sil
  3. Osman Aysu'nun son okuduğum kitabıda bana yavan gelmişti. Halbuki bende severim Osman Aysu'yu.

    YanıtlaSil
  4. Osman Aysu'nun bazı kitaplarında istediğiz tadı alamasakta Aysu'nun çoğu kitabı güzeldir.Her türlü okunur:)

    YanıtlaSil
  5. osman aysu özledim yaa. sölesene hangi kitabını okuyum :)

    YanıtlaSil
  6. Kanlı tutku romanını oku deep:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..