Tess Gerritsen-Ruh Koleksiyoncusu (Tıbbi Gerilim)




Gizemli bir Tess romanı daha.Boston'daki Cripsim müzesinde yaklaşık 2000 yaşında olduğu düşünülen bir mumya keşfedilir.Yalnız bu mumya diğerlerinden farklıdır.Çünkü baldır tarafında bir mermiye rastlanır.Düşünsenize 2000 yıllık bir mumyanın içinde merminin ne işi var:).İşte bu gizemli cinayetlerin bir göstergesiydi.Ayrıca bayan x adını verdikleri mumyada dolgu tedavisine rastlanılmıştır. Ölüler kraliçesi Maura ve ekibinin yaptığı araştırmalara göre bu ceset 2000 yıl öncesine ait değildir.Birkaç yıl önce öldürülüp mumyalanmıştır.Bu anlamda katilin arkeoloji bilgisinin olduğu ve mumyalama hakkında çok önemli şeyler bildiğini gösteriyor.Rizzoli ve ekibi yine bir çıkmaz sokğın içinde cevap arayacaklardır.

Gizem ve sürprizlerle dolu hoş bir Tess romanı daha.Tess Gerritsen'in arkeolojiye karşı olan ilgisi bu romanda kendini belli etmiştir.Tess Gerritsen zaten antropoloji de okumuş.Herkes onun roman yazmak için tıp alanını bıraktığını biliyor ama arkeoloji bitirdiğini bende yeni öğrendim.Mısır çok ilgisini çekiyormuş.Hatta bir alıntı paylaşayım sizlerle,konu daha iyi aydınlanmış olur:



Ruh Koleksiyoncusu romanınızda Bayan X olarak adlandırılan bir mumyanın incelenmesiyle başlıyor olaylar. Aslında “arkeolojik bir polisiye” diyebileceğimiz bir roman bu. Bu fikir nasıl ortaya çıktı?Üniversitedeyken antropoloji okudum ve her zaman eski Mısır uygarlığını inceleyen bilim Egyptology (Mısırbilimi) ve arkeoloji ilgimi çekti. Mısır’a 3 kez gittim ve eski Mısır uygarlığını araştıran Mısırbilimcilerle mumyalama sanatı hakkında yazıştım. Bir mumyanın CT taramasını (X-ray ile yapılan tarama) izlemeye davet edilmiştim ve şöyle düşündüm: ya bizi şoke eden bir şey görürsek? Ya mumyanın bacağında bir kurşun varsa? Bu, durumu modern bir cinayet gizemi haline getirir. Peki ama bir katil neden kurbanını mumyalar? Bu soruları sorduktan sonra biraz daha detaylandırabileceğime inandım ve Ruh Koleksiyoncusu ile en sevdiğim konu olan arkeoloji hakkında yazma şansını elde ettim. Hattâ kimi zaman; mumyalar sinemada ve edebiyatta çokça kullanıldı, bu kitabı yazarken bundan dolayı bir tereddüt yaşayıp yaşamadığımı soranlar oluyor. Açıkçası hiç tereddüt etmedim. Belki asıl cevap burada; mumyalar hakkında okumaya bayılıyorum ve diğer okurların da onlar hakkında okumaktan hoşlanacağını biliyordum.

Kitapta bir mumyanın nasıl yapıldığından arkeologların mumya araştırmalarına, müzelerdeki mumya envanterinden tarih boyunca koleksiyonerlerin sebep olduğu mumya çılgınlığına hattâ “mumyanın laneti” esprisine bile açıklık getiriyorsunuz. Bu da geniş çaplı bir araştırma demek. Çok doğru. Ama bunu sadece kitap için gerçekleştirdiğim bir araştırma süreci ile sınırlayamam. Küçük bir çocuk olduğum günlerden beri mumyalar hep ilgimi çekmiştir. Her zaman mumyalar hakkında bir şeyler okuyorum. Mısır’a ve dünyanın dört bir yanındaki müzelere ziyaretlerimde mumyalama süreci hakkında önemli ölçüde bilgi edindim. Eski Mısır uygarlığını araştıran bilimle ilgili pek çok kitap topladım. Mısır’a gittim. Hiyeroglifler hakkında temel bilgileri edindim. Bunun yanında 2008’de Shep-en-Min adı verilen mumyanın BT taramasına katıldım. Bu tabii özel izinle gerçekleşti ama hem çocukluğumdan beri ilgi duyduğum mumyaların nasıl incelendiğini yakından gördüm hem de kitabım için temel fikirleri ortaya çıkardı. Ayrıca başka arkeolojik tuhaflıklar hakkında da okudum: kafa küçültme ve bataklıklarda korunmuş olarak bulunan insanlar hakkında. Araştırma yaparken hiç bu kadar eğlenmemiştim.


Bu söyleşi için Oynakbeyi kardeşimize şükranlarımızı sunuyorum.Tess Gerritsen'in her romanının sonunda yazdığım gibi bu şaheseride tavsiye ediyorum...

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. bu seriye bayılıyorum :) kesinlikle bağımlılık yapıyor bir kere okumaya başlıyan bir daha bırakamıyor :) bu yüzden bu seriyi herkese öneririm :)

    YanıtlaSil
  2. Ben diğer eserlerine göre kitabı fazla sıkıcı buldum,o kadar ciddi anlatımlar vardı ki romantik şeyleri sevmememe rağmen biraz duygusallık ve gerilim aradım.Yine de polisiye dendiğinde ilk akla gelen seri oluyor ve diğerlerine oranla çok iyi

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle ama kesinlikle okumanız gereken bir kitap. Heyecan bir an olsun eksilmiyor. Yazarın diğer bütün kitaplarını okmuş biri olarak Ruh Kolleksiyoncusu'nun yeri farklıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler ben de beğenerek okumuştum bu romanı.

      Sil
  4. Tess Gerritsen okumaya başladığımda birdaha bırakamadım
    kitaplar bağımlılık yaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de ilk okumaya başladığımda bırakamamıştım.Tess abla on numaradır.Hoş geldiniz bu arada.

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..