Stephen King-''O'' (Korku-Macera)


Stephen King okuyup da hayran kalmamak elde mi:).Bu nasıl bir hayal dünyasıdır böyle?!.Çok severek okudum bu kitabı.En sevdiğim King kitapları arasında yerini buldu bile.Korku öğeleri o kadar güzel vurgulanmış ki etkilenmemek elde değil. Palyaçolardan nefret edeceğim hiç aklıma gelmezdi.Bu adam o kadar etkili yazıyor ki palyaçodan bile korkuyorsunuz:)Harika bir King klasiği.Korku romanı sevenler ve gerilmek isteyenler kesinlikle kaçırmasın derim.Konusua değinelim o halde:


Amerika'nın Maine Eyaleti'nde Derry adlı bir kasaba vardır ve olaylar burada gerçekleşir.Bu kasabada 27 yılda bir cinayetler işlenmektedir ve çocuklar kaybolmaktadır.Çocuklar katledilmektedir.Çok vahşice öldürülürler.Ancak kimin öldürdüğü bir türlü bulunamaz.Kayıp çocuklardan da haber alınamamaktadır.Kasaba Polislerinin de eli kolu bağlanmıştır bu bağlamda.İlkokula giden Bill adlı bir çocuk vardır ve kardeşi bu cinayete kurban gitmiştir.Ayrıca Bill'e son günlerde tuhaf şeyler olmaktadır.Birgün kardeşinin odasına girer.Albümde kardeşinin resmine bakarken olanlar olur.İşte olaylar bunun ardından çorap söküğü gibi gelecektir.Ayrıca bu enteresan durumlar Bill'in 7 arkadaşında da görülmektedir.Kader bu 7 çocuğu bu anlamda biraraya getirir.Bakalım bu çocuklar bu kötülüklerin üstesinden gelip ''O'' nu yenebileceklermidir? ''O'' bu kasabaya musallat olan ve çocukları öldüren bir yaratıktır.Kim neyden korkuyorsa onun gözüne o şekilde görünnmektedir.''O'' aslında Derry'nin ta kendisidir.


Harika bir kitap.Çok heyecanlı ve bir o kadar da ürkütücü.Kitabı okuduktan sonra filmini izlemeyi unutayın.Eski bir film ama zevkliydi,okuduktan sonra izlemesi...

Yorum Gönder

22 Yorumlar

  1. Yıllar önce filmini izleyip çok beğenmiştim. Kitabını okuma fırsatım hiç olmadı açıkçası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şunu söylemem gerekiyor ki kitap filmden çok daha güzel.Filmde çoğu yeri esgeçmişler ama güzeldi filmi de...

      Sil
  2. Haklısınız. Stephen King bir harika. Okuduğumda palyaçolara farklı bir gözle bakmıştım bir süre.
    Filmi de mi var? Bilmiyordum. İzlemeliyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet var filmi de.Netten aratıp kolaylıkla bulabilirsin ve izle derim.Kitabı okuduktan sonra filmi izlemek çok eğlenceli oluyor.

      Sil
  3. Filmini izlerken sıkılıp yarıda bırakmıştık. Hiç de Stephen King okumadım ama senin yorumunu okuduktan sonra kitaba da bir şans vermek gerektiğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap filminden çok ama çok daha güzel.Zaten bir Stephen King romanını beyaz perdeye uyarlamak çok zor.Onun hayalgücünü zor yansıtırlar.Filmi evet çok güzel değil.Hatta en sonunda çıkan yaratık komediydi:)

      Sil
  4. Hadi bakalım kaç günde bitecek:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seceresini mi tutuyorsun siyah kuğu:).Müsait olduğum zamanlarda ancak okuyabiliyorum.Mesleğim çok yorucu.Yorgunluğumu atmak için çok güzel oluyor okumak:)Tavsiye ederim.

      Sil
    2. Tamam alırım:)) evet secere tutuyorum):)
      severim kitap okumayı beynim dinleniyor okurken:)

      Sil
  5. Valla özetini bile okurken korktum ben:))))hiç okumadım çünkü korkuyorum almaya:))ama şimdi inanır mısınız merak ettim acaba alsam mı, kabuslarıma girer mi acaba?:((bilemiyorum kararısızım:)))genellikle korku filmlerine de bakamıyorum...teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman alma:)Rüyalarına girebilir.Ama merak böyle birşey işte:)

      Sil
  6. Kitabı bende yaklaşık bir ay önce kadar okumuştum ve gerçekten dediğiniz kadar var. Korku konusunda güzel tasvirler yapmış ve olayları güzel bağlamış açıkçası. Filmini henüz bende izlemedim ama en uygun bi zamanda izlemeyi düşünüyorum doğrusu ve sizinde yukarıda bahsettiğiniz gibi kitabın sonunda bağlanan yaratık yani "O" benide biraz güldürmüştü basit olmuş biraz ama sonuç olarak güzel okunası bir kitaptı doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuç itibariye benim de çok hoşuma gitti bu roman.Korku romanları içerisinde çok önemli bir yeri var bu romanın benim açımdan.

      Sil
  7. İlk okuduğum kitaplardan biridir. Bana okumayı sevdiren kitap dersem de yalan olmaz. Ortaokuldayken kitap kiralayan bir kitapevinin sahibi önermişti, elimden bırakamamış kısa sürede bitirip diğer Stephen King kitaplarına başlamıştım.
    Bana kitap okumayı sevdiren o ilgili kişi ve o günler aklıma geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel denk gelmiş.İlk okuduğumuz kitaplar gerçekten çok önemli,kitap sevdirme konusunda.Ben de elimden bırakamadım okurken.King'in eşsiz hayal dünyasına bayılıyorum:)

      Sil
  8. Bu kitap eski basım sanırım:)
    Eski kitapların kokusuna bayılıyorum:)

    YanıtlaSil
  9. Selam,
    İşten sıkılınca senin blogda bir tur atmak gerçekten çok keyifli oluyor bu kitabıda seneler önce okumuştum .Gerçekten beğenerek okuduğum bir kitaptı ancak sonunu şimdi tam hatırlayamasamda pek beğenmemiştim nedense kingin kitapları benim için giriş gelişme harika ama sonuç kısmı biraz hayal kırıklığı yaratıyor sen ne dersin...

    YanıtlaSil
  10. @Adsız
    Yorumun için teşekkürler.Haklısın sonları pek iyi olmuyor.Özellikle bu romanın sonu tam bir fiyaskoydu:)

    YanıtlaSil
  11. Stephen King'in her kitabı bana hitap etmiyor ama O gerçekten bayıla bayıla okuduğum bir kitaptı. Şimdi hem kalın sansürsüz versiyonu hem de yeni bir filmi geliyormuş.

    YanıtlaSil
  12. @Lord
    İşte bu iyi haber.O zaman hem kitabını alır okurum,hem de filmini izlerim:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..