Ahmet Ümit-Beyoğlu Rapsodisi (Polisiye-Gerilim)

Polisiye-Gerilim sever olarak Ahmet Ümit favori yazarlarım arasındadır.Daha önce iki kitabını okumuştum ama bu kitap kadar etkilenmemiştim.Yazar romanın sonunu öyle ustalıkla bağlamış ki şok oldum adeta.Bunca zamandır Polisiye-Gerilim okuyorum ama böylesine ters köşe olduğumu hatırlamıyorum.Çok özel bir roman gerçekten.Temposu gayet iyiydi zaten ve sonunun bu kadar etkili olması beni çok mutlu etti.Sonu bu kadar ustalıkla bağlanan bir roman okumayalı uzun zaman olmuş:)


Romanın adından da anlayacağınız üzere,çoğu bölümü Beyoğlu'nda geçiyor.Yazarımız Beyoğlu'nu o kadar güzel tasvir etmiş ki;kitabı okurken o yerlerde dolaşmış,o havayı solumuş gibi hissettim.Beyoğlu'nun kafelerini,dükkanlarını,restorantlarını,barlarını,havasını ustalıkla betimlemiş yazarımız.Hiçbir ayrıntıyı atlamamış.Bir de Beyoğlu için yapmış olduğu Babil Kulesi benzetmesi çok hoşuma gitti.Konusuna değinecek olursak:

Çocukluklarından beri birbirlerinden kopamayan 3 tane karakterimiz var.Bunlar Selim,Kenan ve Nihat.Aynı okulda büyümeleri,aynı semtte yetişmeleri onları birbirine daha çok bağlamıştır.Arkadaştan ziyade kardeş gibidirler.Büyüdüklerinde ise hepsi  ayrı iş kollarında kendilerine yer bulmuşlardır.Selim ağırbaşlı bir karakter olarak çıkıyor karşımıza.Her şeyi mantık süzgecinden geçirdikten sonra kararlarını veren bir karakterdir.Kenan ise tam bir çılgındır.Aklına ne eserse onu yapan tiplerdendir.Nihat ise onlara göre daha savunmasız bir karakterdir.

Kenan bir uçak kazası geçirir ve aklına ölümsüzlük olgusu gelir.Bu dünyada ölümsüz olmak istemektedir; olaydan sonra.Ölümsüzlük derken hiç ölmemek değil,öldükten sonra da yaptığı işlerle anılmak ister aslında.Ve bu yüzden fotoğraf tutkusu onu esir alır.Öyle bir sergi yapmalıdır ki ölse bile o anılmalıdır.Bu merak bakalım bu arkadaşların hayatını nasıl etkileyecek?

Aslında Katya karakterine de değinmek isterim.Katya Rus asıllıdır ve Kenana sergi için yardımcı olmaktadır.Ancak bu serginin konusu çok tehlikelidir.Sergide cinayetlere kurban olan kişilerin fotoğrafları vardır.Heyecanla başlayan bu merak bu insanların başına bela mı olacak dı?Yoksa onları ölümsüz yapmak için bütün bunlar bir araç mıydı?

Beyoğlu'nda işlenen cinayetler,bunları çözmeye çalışan bir avuç insan ve hakikat.Romanın sonunda şok olacağınızın garantisini verebilirim:).Şiddetle tavsiye edilir...

Yorum Gönder

31 Yorumlar

  1. hımmm işte bunu okumadım.
    iyimiş okunurmuş.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Benim de en beğendiğim romanıdır.

    YanıtlaSil
  3. Ah yapmayın! Beyoğlu tasvirleri şahane olsa da kurgu doğrudan bir Agatha Christie kitabından "alınma" maalesef. Keyifle okuyarak sonuna geldiğimde gerçekten büyük şok yaşamıştım ben de, Chritie kitabının aynısıydı çünkü! Bu durum kitap boyunca aldığım tüm okuma zevkini tek kalemde sildi maalesef...

    YanıtlaSil
  4. @Tankut Yıldız
    Valla bahsettiğin Agatha kitabını okumadığım için bu konuda yorum yapamayacağım.Belki okusaydım sizin gibi düşünebilirdim ama sonu çok güzeldi bence.

    YanıtlaSil
  5. Çok beğeniyorum ahmet ümit kitaplarını, favori yazarım, beyoğluna istanbula sevdalı biri için yazılmış harika bi kitap =)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir kitap sonuna kadar tahmin ededim katili beyoğlunu çok güzel anlatıyor bir de :)

    YanıtlaSil
  7. Ben de çok beğenmiştim,hatta ilk başladığımda okudukça bu kadar güzelleşeceğini ummuyordum:)

    YanıtlaSil
  8. Ben de okuduğumda çok beğenmiştim özellikle sonundan da çok etkilenmiştim. Sonra kitabı araştırınca Tankut Bey'in dediği gibi kurgunun Agatha Christie'nin kitabından alındığını öğrenmiş oldum. Kurgunun alıntı olması hiç hoş değil fakat yine de İstanbul'u Ahmet Ümit'le yeniden keşfetmek çok güzel.

    Agatha'nın Roger Ackyord Cinayet'ini okumayanlar okurken çok keyif alacaklardır.

    YanıtlaSil
  9. ben Ahmet Ümit'ten ilk kez aşk köpekliktir'i okuyorum okuyorum diyorum çünkü aylardır elimde. O kitabın yanında en az 6-7 tane kitap okudum bitirdim ama o kitabı bir türlü bitiremedim hiç sevmedim hiç beğenemedim. Belkide hep kısa kısa hikayeler yüzünden adapte olamadım :( Ahmet Ümit'le böyle tanışmak kötü oldu çünkü artık hiç bir kitabını okumak gelmiyor içimden. Bu kitap yorumundan sonra acaba bu kitabı okusam mı diyorum?

    YanıtlaSil
  10. Bu kitabı okudum hatta kitaplığımd da var ama unutmuşum biliyormusunuz? :) şimdi sizde okuyunca karakterleri ve konusunu hatırladım.

    YanıtlaSil
  11. ters köşe ha?aldım notumu ben:)

    YanıtlaSil
  12. bilemedim ama bana baya ters köşe oldu :)

    YanıtlaSil
  13. Tadında polisiye kitaplarını seven birisi olarak ellerinize sağlık. Özel ve güzel yorumuna teşekkür ederim
    nice senelere hep beraber:)))

    YanıtlaSil
  14. @ilknur AKPINAR
    Ben de sizinle aynı düşünceleri paylaşıyorum.

    YanıtlaSil
  15. @kitapkokusuesra
    Haklısın Beyoğlunu çok güzel tasvir etmiş.Yaşatmış adeta.Sonu ise gerçekten bombaydı:)

    YanıtlaSil
  16. @asabi bakire
    Başlarda biraz durağan gibi görünsede ilerledikçe sarıyor insanı,güzeldi..

    YanıtlaSil
  17. @BeyazKitaplık
    Bahsettiğiniz kitabı iyi ki okumamışım,aksi halde fena eleştirirdim:)Bu tür alıntılar hoşuma gitmiyor.Özgün olmakta fayda var ama kitap güzeldi gerçekten.

    YanıtlaSil
  18. @Kelebeğin Hisleri
    Kesinlikle oku derim çok güzel ve sürükleyici bir kitap.Patasana ve Bab-ı Esrar kitabını da çok beğenmiştim ben.

    YanıtlaSil
  19. Ahmet Ümit'i okumama olayımı aşmalıyım sanırım. Eğer bir gün başlarsam, o kitap bu olucak sanırım.
    bloglara uğrayamalı baya oluyor. yeni düzenin harika olmuş! :)

    YanıtlaSil
  20. @OnTheRoad
    Sağolasın,birkaç ay oldu bu temayı uygulayalı.Ben de işlerimden dolayı pek bakamıyorum bu ara.Ahmet Ümit okuyun derim:)

    YanıtlaSil
  21. Bu kitaba ben de yer versem sizden farklı birşey yazmazdım sanırım:) Ahmet Ümit benim de favorimdir, keza kitap da öyle.Bundan böyle takipçinizim:)

    YanıtlaSil
  22. Hiç Ahmet Ümit okumadım. Ama denebilir o zaman..

    YanıtlaSil
  23. bu kitap tam bir harika lise bire gidiyorm dil anlatm hocamız her hafta bir kitap bitirmemizi istiyo ve inanın kitap okumayı sevmeme ragmen tek severek okudugm kitap beyoglu rapsodisi olmuş ahmet ümit çok usta bi yazar cok akıcı bir dili var kitabı bitiremem,iş olsamda bu kitabı çokk sevdim
    AHMET ÜMİT<3 BEYOĞLU RAPSODİSİ<3

    YanıtlaSil
  24. @Adsız
    Ahmet Ümit iyidir.Bu kitapda çok sağlamdır:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..