Sabahattin Ali Kuyucaklı Yusuf-Bir Taşra Bikayesi



Sabahattin Ali ustalığını kullanarak harika bir romana imza atmış.Edebiyatmızda Kült denecek kadar sağlam bir roman olmuş.Soğuk bir kış gününde ailesi bir katil tarafından katledilen ana karakterimiz Yusuf'un hikayesiyle başlıyor romanımız.Gerçekten korkunç bir durum. Düşünsenize aileniz gözlerinizin önünde katlediliyor.Allah kimseye böyle birşey yaşatmasın.

Ailesi katledilen Yusuf kaymakamın kendisini evlat edinmesiyle yeni bir hayata başlar.Çok güçlü bir karakterdir Yusuf.Hayatta yaşadıkları onu erkenden olgunlaştırmıştır. Değimi yerindeyse yağız bir delikanlı olmuştur Kuyucaklı Yusuf.Konu Türk Romanı olunca aşksız olur mu? HAYIR!!! diye bağıranları duyar gibiyim:)

Kaymakamın kızı Muazzez güzel bir genç kızdır, içten içe Yusuf'a aşık olmaya başlar.Yusuf ise kendi halinde takılır. Yaşadığı ağır travmalardan sonra kendisi duygusuz bir insan olup çıkmıştır.

1950'li yıllarda malumunuz bir batılılaşma merakı ülkeyi esir almıştı.Zengin sosyetenin yaptığı balolar, şatafatlı giysiler giyen insanlar ve çarpık ilişkiler de romanda yer almaktadır. Adalet sisteminin para kimdeyse onu haklı çıkardığı bir yapıdan da söz edebiliriz romanda. Kaymakam beyin yapacağı bir hata ile kendisini nasıl kullanırdığına tanık olacağız.Zeki Yusuf defalarca uyarmasına rağmen hata yapmaktan kendini alı koyamaz kaymakam bey. Hele ki birde eşi vardır, dillere destan ne yılandır o:)

Kitabın sonu ise son derece duygusal biter.Yesilçam tadında bir film izler gibi akıyor roman. Sade ve yalın anlatımıyla kendini okutan romanı ben çok beğendim.Daha önce yazarın Kürk Mantolu Madonna romanını okumuş ve beğenmiştim. Elimde içimizdeki şeytan adında 1 romanı daha var yazarın.Şimdiden bu romanı da merak etmeye başladım :) 

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Hey merhaba aramıza tekrardan hoşgeldin :) Deepte gördüm geldim :) Bundan sonra hep gelirim ;)

    YanıtlaSil
  2. Sabahattin Ali çok göz önünde olan bir yazar ve konuyu okuduktan sonra Kuyucaklı Yusuf'u okumadığımı fark ettim. Yusuf karakteri merak edilesi bence. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Ben teşekkür ederim, en kısa sürede okumanız dileğiyle

    YanıtlaSil
  4. iyi roman gerçekten de :)

    YanıtlaSil
  5. Sonu hüzünlüydü hatırladığım kadarıyla.

    YanıtlaSil
  6. Evet sonu baya bir hüzünlü bitiyor

    YanıtlaSil
  7. Bloğunuza sekiz yazı yazmışsınız ama ana sayfamda sadece bir tanesi görünüyor. Diğer yazıları sayfanıza tıklayınca gördüm. Haber vereyim dedim.

    YanıtlaSil
  8. O konuda ne yapılması gerekiyor acaba, bu mecradan baya uzak kaldım, unutmuşum:)

    YanıtlaSil
  9. Kitabı çok güzel anlatmışsınız:))) Ben de bloğumda yorumlamıştım ve çok severek okumuştum:))) Sabahattin Ali çok sevdiğim yazarlardan biridir, başka bir tat var kitaplarında, okurken kopamıyorsunuz, hatta kitapları bitince üzülüyorum:) İçimizdeki Şeytan'ı ben de okumadım henüz:)))

    Bu arada blogla ilgili her konuda @Blogdedektifi'nden yardım isteyebilirsiniz bilginiz olsun:) İnstagramdan veya bloğundan ulaşırsanız mutlaka yardımcı olur:)

    YanıtlaSil
  10. Yorumunuz için teşekkürler, blogda 4 sene aradan sonra gelmenin karışıklığı oldu, yanlış birşey oldu sanırım, dizine ekleme problemi yaşıyorum malesef

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..