Alexandre Dumas-Monte Kristo Kontu(Dünya Klasikleri)


Harika bir başyapıt.Başyapıt diyorum çünkü bir başyapıtta aranan her şey var romanda.İnanılmaz hoşuma gitti bu roman.Yazar öyle bir karakter yaratmış ki etkilenmemek mümkün değil.Edmond Dantes karakteri çok etkiledi beni.Umut etmenin ve sabırla beklemenin muazzam bir hikayesi.Esaretin Bedeli filmini izler gibi oldum bu romanı okurken.

Ustaca kurgulanmış,sade ve insanı yormayan bir kitap.Akıp gidiyor sayfalar insanın elinde.Bir komplo teorisine kurban giden Edmond Dantes'in inanılmaz hikayesine tanık olacaksınız.En kötü hatta imkansız diyebileceğimiz biranda bile umudunu kaybetmeyen bir insanın öyküsü.Modern Polisiyeden bile örnekler var.Hatta katil kim konulu romanlardan da esintiler var:)

Bu zamana kadar okumamakla çok büyük bir hata yapmışım.Bunu bütün içtenliğimle söylüyorum.Gerek verdiği mesajlar gerekse de gelişen olaylar insanı bağlıyor kitaba.Sonu ise gerçekten çok güzel.Daha başka ne diyebilirim ki? Belki  abarttığımı düşünebilirsiniz ama her kitaptan da bu şekilde bahsetmem:).Yukarıda çok az değindim konuya.Daha fazla açmıyorum ki okumayan arkadaşlar kızmasın sonra.

Okumayan varsa şiddetle öneriyorum.Bu aralar Dünya Klasikleri sardı beni:) Tadları çok farklı bu romanların.Eee boşuna Dünya Klasiği olmamışlar değil mi?


Kitaptan Bir Bölüm:


Bu dünyada ne mutluluk vardır ne de bedbahtlık.Yalnız en büyük umutsuzluğu tadan birinin en büyük mutluluğu hissetmeye gücü yeter.Yaşamanın ne kadar güzel bir şey olduğunu anlayabilmek için,ölümü istemiş olmak lazımdır.Öyleyse yaşayın,mutlu olun çocuklar ve Tanrı'nın insanlara geleceği açıklayıcı güne kadar,insan zekasının yalnız şu iki kelimede toplanacağını hiçbir zaman unutmayın:''Bekle ve Umut et''...

Yorum Gönder

32 Yorumlar

  1. harikadır gerçekten, klasiklere zaten sempatim var ve bu da gerçekten onlardan biri, bir de ricam olacak Gerritsen'in hasat'ına sahipsiniz galiba , okumak isterim izin verirseniz.eylemkerem01@gmail.com'a mesaj atabilir misiniz bu konu hakkında:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef sahip değilim ya.Bloğu ilk kurduğumda eklemiştim onu alıntı yaparak:)Ama alacağım hediye ederim sana aldıktan sonra olur mu?

      Sil
    2. teşekkür ederim, hediye değil de acayip okumak istiyorum, okuyup geri verebilirim :((

      Sil
    3. ya da verebilirdim , kısmet değilmiş ne diyeyim:(Teşekkürler:)

      Sil
    4. Rica ederim ama kesin alacağım,alınca sana yazarım:)

      Sil
  2. Okumadım ama filmini tvde bir, iki kez seyrettim, her gelişinde de zevkle ilk kez bakar gibi keyifle izliyorum çok güzel..sanırım aynı yazarın Demir Maske'sinin de filmi gelince hep bakıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini izlemedim ama ününü çok duymuştum.Acilen izlemem lazım.Demir maskeyi çok önceden izlemiştim sanki.

      Sil
  3. Kitabı okumadım ama filmini her zaman severek izlerim:)

    YanıtlaSil
  4. okumak istediklerim arasında.paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel gerçekten,fazla geç kalma derim okumak için..

      Sil
  5. Bu kitabı okuduğumda çok etkilenmiştim. 4 bölümlük bir dizisi de var ve kitabıyla birebir aynı. O da çok güzel. En sevdiğim kitaplar arasındadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de en sevdiğim kitaplar arasına girdi.Dizisi olduğunu bilmiyordum onu da izlerim,sağol bilgi için...

      Sil
  6. Her zaman ''bu kitabı okumalıyım'' demişimdir, ama okumak nasip olmamıştır :(

    YanıtlaSil
  7. Bu aralar ben de klasiklere takmış durumdayım. Hatta bu sabah markette kitap reyonlarını dolanırken elime aldım bu kitabı..elimde budala var bitirince alırım diye geçirdim içimden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke alsaymışın,neyse birdahaki sefere alırsın o zaman:)

      Sil
  8. Yazarın SİYAH LALE kitabını okumuştum o da tıpkı bunun gibi hiçbir şeye rağmen umudunu kaybetmeyen birinin hikayesini anlatıyordu, çok beğenmiştim. Bu kitabı da okumalıyım o halde, en kısa zamanda. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah Lale'yide bir kenara not alalım o halde.Bunu oku derim,çok güzel.

      Sil
  9. Üç Silahşör 'ü okumuştum . Bu kitap için önerini dikkate alıyorum , tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. ne güzel bak sevindim. etkilenmene.
    don kişottan sonra en sevdiğim roman.
    evet müthiş bir karakter ve erkek dediğin öle olmalı.
    :)
    klasiklerden istediğin zaman sor bana.
    hemen hemen tamamını okudum klasiklerin.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Don kişot da çok güzeldi.Bu da çok güzel.Tamam sorarım:)

      Sil
  11. İsmini çok duydum ve hep merak etmiştim. Sanki isminde bile ayrı bir çekicilik var. :) Tavsiyen üzerine hemen alınıp okunacak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben isminden vampirli felan sanıyordum ama alakası yok.Çok sağlam roman:)

      Sil
  12. Hem kaliskleri okumayı hem de kütüphanemde bulundurmayı seviyorum. Yıllar sonra 1,5 yaşındaki kızım büyüyüp de benim okuduğum kitapları okuma çağına gelince, evde Dünya klasiklerini bulabilmesini istiyorum.
    Sevgiler,
    www.ceylinolmez.com ( bu 1,5 yaşındaki kızın blogu :)

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir planınız var:)1,5 Yaşındaki kızın bloğunu da ziyarete geliyorum şimdi:)

    YanıtlaSil
  14. V For Vendetta da görmüştüm sanırım bu adı ilk. O zamandan beri okumak istiyorum ama bir türlü elime alamadım. :)
    Esaretin Bedeli deyince de iyice meraklandım :)

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Duygu'nun blogunda yorumunuzu görünce kitabı da merak ettiğim için hemen geldim buraya. :) Monte Kristo Kontu'nun yorumunu okuyunca heyecanlandım. Bir merak sardı beni :)
    Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..