Tolstoy-İnsan Ne İle Yaşar(Dünya Klasikleri)


İçerisinde birbirinden güzel 3 hikayenin bulunduğu zevkle okunan bir Dünya Klasiği.Hikayelerin hepsinde bir öğüt var aslında.Hepsi ibretlik olan ve ders veren hikayeler.Hikayelerden kısa kısa bahsedecek olursam;

İlk hikayemizde Simon adında fakir bir ayakkabıcımız var.Karısına palto almak için evden çıkar Simon.Ancak ona borcu olanlardan borcunu almalıdır ilk önce.Her zamanki gibi alacağını alamaz.Hayal kırıklığı içinde evine dönerken kilisenin yanı başında çırılçıplak bir adam görür.Hava o kadar soğuktur ki,Simon adamın yanına gider ve botlarını adama giydirir.Doğruca evin yolunu tutar.Bundan sonra inanılmaz bir hikaye beklemektedir.Kimdir bu adam?Hikayede sevgiden, Allahın bağışından ve dünyada tabi tutulduğumuz sınavlardan bahsedilmektedir.


İkinci hikayemizde Açgözlü bir adamın başına gelen korkunç bir olaydan bahsedilmektedir.Elinde bulunanla yetinmeyen,gözü sürekli yukarılarda olan adamın hazin sonu.İnsan elindekiyle yetinmeyi bilmeli.

Son hikayemizde aslında açgözlülükle yakından ilgili.Ancak hikayenin sonunda karakter akıllanır ve dünya mallarının birşey ifade etmediğini anlar.

Çok güzel ve akıcı olan bu kitabı tavsiye ederim..

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Çok merak ettim şimdi özellikle ilk hikayeyi,Tolstoy'un romanları da, hikayeleri de muhteşem oluyor, e zaten koskoca Tolstoy:)iyi okumalar arkadaşım. Ben maalesef kitaba ayırabileceğim tüm parayı apt. bahçesindeki kedilere kuru mama olarak harcıyorum belki internette bulurum bu hikayesini..

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için çok teşekkürler.Bir şekilde edinin derim bu kitabı.Sizin yaptığınız da çok değerli tabi.İyi günler,sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Tavsiyeyi göz önüne alacağım,senin önerdiğin her kitabı okumaya kalkarsam iflas bayrağını açarım haberin olsun:)

    YanıtlaSil
  4. okurum.
    tolstoy klasik yazarlar arasında en sevdiğim.
    hatta ona dedem diyorum ben.
    duvarda fotoğrafı var ve onunla çok konuşurum.
    bi de çehov.
    o da amcam.
    ikisi gerçek yaşamda iki iyi arkadaşmış zaten.
    tolstoy inanılmaz bir yaşam öyküsüne de sahip.
    :)

    YanıtlaSil
  5. valla buldum nette:))Türkçesi yok ama İngilizcesini buldum:)Türkçe bir tane buldum çok kısaydı, İngilizce olan daha uzun sanırım kısaltmışlar..

    YanıtlaSil
  6. @siyahkuğu:İflas etmezsin merak etme:)

    @deep:Çehov denemedim ama deneyeceğim.Tolstoy iyi gerçekten.

    @bücürükveben:Umarım tam anlamıyla bulursun:)

    YanıtlaSil
  7. bu kitabı ben de yazın almıştım ama hala okumadım.aslında okumak lazım :)
    paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..