Tess Gerritsen-Gölgesizlerin Tutkulu Dansı (Macera-Polisiye)


Tess ablanın bir kitabını daha bitirdim.Yalnız bu kitap beni tatmin etmedi.Tess değil de Nora Roberts kitabı okuyormuş gibi hissettim kendimi.(Yanlış anlaşılmasın Noray'ıda çok severim ben.Tarz itibari ile demek istedim burada)Normalde alışık olduğumuz Tess abla Tıbbi gerilim yazar ama son zamanlarda bu alandan uzaklaşıyor ve bence kalitesi düşüyor.Son zamanlarda fark ettiğim kadarıyla Tess ablamız epey  kitap yazdı ama kalite düşüyor.Yani daha az yazsa da daha kaliteli yani eski Tess abla romanları gibi romanlar yazsa daha iştahlı okuyacağım.Rizzoli&İsles serilerinden sonra Tess abla düşüşe geçti benim gözümde.Bu romanda hakeza öyle.Nora Roberts tarzı olmuş.Yani Polisiyenin içine aşkı karıştırmış.Tabi bu anlamda Roberts kadar başarılı olamamış.Çünkü Polisiyenin içinde aşk konusu geçecekse Nora Roberts'in üzerine tanımam:) Eski Tess ablayı özledim ben.Hani o otopsili,kanlı,tıbbi yani daha çok geren kitaplarını özledim.Umarım Tess eski kimliğine bürünür:) Romanın konusuna gelecek olursak:


Jordan kitabımızın başkarakteri Clea Rice ile birlikte.Bunların yolu Declancey'lerin evinde kesişir.Jordan oradan Veronica için mektup çalacaktır.Clea ise meşhur Kaşmirin Gözünü.O gece ne hikmetse aynı zamanda girerler eve.Tabi lades olurlar:)Jordan Clea'nın peşini bırakmaz.Clea nın amacı Kaşmirin gözünü o evden çalmaktır.Çünkü Clea'nın hayatı buna bağlıdır.Jordan yakışıklı ve güçlü bir karakterdir.Clea da son derece alımlı bir bayandır.Declancey ise zengin ihtiyarın biridir.Gününü kadınlarla geçirir.Evde koleksiyon yapar ve o koleksiyondaki Kaşmirin gözü Clea için çok önemlidir.İşin içerisine Polisler ve mafya da dahil olunca işler iyice karışır.

Sıradan bir polisiye diyebilirim bu romana.Ama Tess abla iyi yazıyor.Yukarıda da belirttim kalite düşüyor bir yandan da.Okuyup okumamak size kalmış.Yani çok da tavsiyem değildir:)Bir Tess Romanı için bu denli bir şey yazmak istemezdim.Yani tavsiye etmek isterdim genelde:)

Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Hep diyoruz ya 2 gerritsen var , biri hakikisi diğeri içine Nora kaçmışı :D

    YanıtlaSil
  2. Herkesin bildiği bir yanlışı düzeltmek istiyorum.Tess'in yazmış olduğu Rizzoli serisi yazarımızın en son yazdığı kitaplarıdır.Doğan Kitap yayınlamıştır.Gölgesizlerin Tutkulu Dansı,Asla Arkana Bakma gibi Martı yayınlarının yayınladığı kitapları ise 20 yıl kadar önce yazarımızın kaleme aldığı ve ülkemizde şimdi yayınlanan kitaplarıdır.Yani okuduğunuz kitap yazarımızın acemilik yıllarında yazılmış kitaplardır.Rizzoli serisnin telif haklarını Doğan Yayıncılıktan Martı yayınlarına geçmiş ve yazarımızın son kitabı Rizzoli serisinden olan Sona Kalan kitabını Martı yayınlamıştır.Yani Rizzoli serisi yazarımızın son olarak yazdığı kitaplarıdır.En son yayınlanan Gece yarısından sonra kitabıda acemi yıllarında yazdığı kitapptır.İnşallah açıklayabildim:))))

    YanıtlaSil
  3. @Nuray Durmuş
    Aydınlattığın için sağol,bak gerçekten bilmiyordum bunları.Viki den baktım bahsettiğiniz gibi 90 lı yıllarda çok fazla kitabı var.Bunu öğrendiğim iyi oldu,teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. Gerrıtsen dediğiniz gibi işi bence ticarete döktü. Her ne kadar eski romanları yeni romanları bir karışıklık yaratsa da. Bir de çeviri çok önemli. Polisiye deyince Ahmet Ümit'i tek geçiyorum. Romanlarında geçen Kurtuluş'taki Tatalya bahçesini de keşfettim. Doğal yeşillikler içinde alkol de bulunan çok şirin bir yer. Dur ya ne ilgisi var değil mi bu paylaşımla.

    YanıtlaSil
  5. çok güzel kitaptır. tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  6. @Ilhan Ucer
    Çok haklısın abi,yorumuna sağlık.Ahmet Ümit i severim ama bende Osman Aysu nun yeri daha başka sanki:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..