2015'in En Çok Kazanan Yazarları!!

2015'in En Çok Kazanan Yazarları


Bütün Dünyada merakla beklenen en çok kazanan yazarlar listesi Forbes Dergisi aracılığıyla yayımlandı.Ben de merak etmiyor değildim hani:) Şu listede Türk Yazarlarımız da olsaydı keşke.O günleri de görmek nasip olur inşallah. Burada bana göre dil faktörü kendini ön plana çıkarıyor ki yazılan eserler hep İngilizce.Daha sonra diğer dillere çevrilmiş.Buda İngilizce'nin bir dünya dili olduğunu kanıtlıyor.

Şimdi gelelim listeye.Listenin birincisi yine değişmemiş.James Pattersen istikrarını devam ettiriyor.Yazar yılda ortalama 16 kitap yazıyormuş.Maşallah diyelim.Amma üretkenmiş:)

1. James Patterson - 89 milyon dolar
Adam darphane mübarek.Rakiplerine açık ara fark atmış.

2. John Green - 26 milyon dolar

3. Veronica Roth - 25 milyon dolar
Listenin en genç yazarı karşınızda.26 yaşındaki genç yazar uyumsuz üçlemesiyle hatırı sayılır para kazanmış.

4. Danielle Steel - 25 milyon dolar
Listenin demirbaşlarından olan yazarın 94 adet kitabı raflarda.Ben de herzaman görürüm bu yazarın kitaplarını,kitap raflarında.Bir ara deneyim:)

5. Jeff Kinney - 23 milyon dolar

6. Janet Evanovich - 21 milyon dolar

7. J. K. Rowling - 19 milyon dolar
Bu yazar da listenin gediklilerinden.

8. Stephen King - 19 milyon dolar
Kariyeri boyunca 443 milyon dolar gibi bir rakam kazanan yazar her sene listeye girme başarısı göstermiştir.Stephen babayı ben de çok severim.Hayal gücü o biçimdir:)

9. Nora Roberts - 18 milyon dolar
Nora ablamızı da çok severim.Gerilim öğeleri ile dolu romanlarına aşkı harmanlama konusunda çok başarılı yazardır.

10. John Grisham - 14 milyon dolar

11. Dan Brown - 13 milyon dolar
Yazarı ülkemizde tanımayan okur yoktur sanırım.En sevdiğim romanı Digital Kaleydi.

12. Suzanne Collins - 13 milyon dolar
Yazar başarısını Açlık Oyunları Serisi ile kanıtlamıştır.Hala bu üçleme ile iyi paralar kazanmaktadır.

13. Gillian Flynn - 13 milyon dolar
Yazar Kayıp Kız romanı ile tanınmaktadır.

14. Rick Riordan - 13 milyon dolar
Fantastik ve Gençlik alanlarında önemli başarıları olan bir yazar.

15. E. L. James - 12 milyon dolar
Gri’nin Elli Tonu üçlemesi ile bir zamanlara damga vurmuştur yazar.Filme de uyarlanan seri bu alanda da başarı göstermiştir.

16. George R. R. Martin - 12 milyon dolar
Taht Oyunları’nın (Game of Thrones) yazarı iyi paralar kazanmaya devam ediyor.

Yorum Gönder

19 Yorumlar

  1. James Patterson ı okumamış olmamın yanında şaşırdığım ismini de duymamış olmam. Hangi kitabını önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  2. turk yazarlardan kım acaba?olabılır ?

    YanıtlaSil
  3. 2015 en çok kazanan türk yazarlarını merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
  4. türk yazarlar benim de merakım. en çok kim kazanıyordur acaba?

    YanıtlaSil
  5. John Green'e çok şaşırdım İlk Aşk kitabı çok vasat :)

    YanıtlaSil
  6. İlk 10'da okuduğum tek yazar J. K. Rowling. Sanırım popüler yazarları pek sevmiyorum.

    Ben de Dan Brown'un en çok Dijital Kale kitabını sevmiştim. Kitabın özellikle son sayfaları nefes kesiciydi. Kesin ileride filmini yaparlar bu kitabın.

    James Patterson yılda 16 kitap yazıyormuş ha. Ben daha bir tanesini yazamadım. Daha çok çalışmam lazım çok :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adamlar seriye bağlamış,canları sıkıldıkça kitap yazıyorlar:)

      Sil
  7. İşte buna kültür kapitalizmi deniliyor. İnsanları her yönden sömürüyorlar. Maliyeti neredeyse hiç yok gibi olan kitaplar bile artık fahiş fiyatlara satılıyor. Aynen teknoloji de marka saplantılı ve marka kölesi olmak gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maliyet konusunda katılıyorum ancak marka konusunda katılmıyorum en azından listede okuduğum yazarlar açısından.Nora Roberts,Stephen King,James Patterson gibi adamların bütün kitaplarını hayranlıkla okurum ben.Adamlar gayet sağlam yazaıyor ve bu kazancı hak ediyor..

      Sil
  8. Bu listede sadece 3 yazarı tahmin edebildim. Onları da sosyal medyada çok karşılaştığım için biliyorum. Popüler edebiyatla uyuşamıyoruz biz bir türlü :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listede olan çoğu yazarı okudum:) Tarzıma çok yakın:)

      Sil
  9. patterson
    king
    grisham.

    seviyom yaaa :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..