Khaled Hosseini-Bin Muhteşem Güneş(Duygusal)


Bir zamanların Afganistan'ını tüm çıplaklığıyla ortaya koymuş yazar.Uçurtma Avcısı'ndan sonra yine güzel bir eser.Khaled kendini okutmayı çok iyi beceren bir yazar.
Yerinde ve güzel betimlemeleriyle okuru romana bağlayan yazar;sade ve akıcı dili ile ne kadar usta bir yazar olduğunu kanıtlıyor adeta.

Her türlü olumsuzluğa rağmen hayata sıkıca tutunan iki yürek;Meryem ve Leyla'nın hazin öyküsü.İstemediği bir adamla evlendirilen Meryem ve herşeyini kaybeden Leyla'nın kesişen hayat hikayeleri.Tarık ve Leyla'nın aşkı da damgasını vuruyor romana.

Kadınların nasıl 2.sınıf insan muamelesi gördüğünü anlıyoruz bu romanda.Çok değersiz bir varlıkmış gibi davranılıyor kadınlara,o zamanın Afganistan'ında.Kadınlar tek başlarına sokağa çıkamıyorlar.Burka denilen giysiyi giymeden sokağa adım atmak yasak.Kadınların bir yerde çalışmaları yasak.Taliban öylesine hükümler uyguluyor ki insan hayattan beziyor adeta.Erkeklerde nasibini alıyor tabi bu uygulamalardan.Sakal bırakmayan erkekler tutuklanacak duruma geliyor:)Bu ne cehalettir yahu...



Çok dramatik bir romandı.Khaled zaten bu konuda uzman bir yazar.Afganistan'ı öylesine özümsemiş ki Amerika'da yaşamasına rağmen Afganistan hasretiyle tutuşuyor.Eserlerinde Afganistan'ı yansıtıyor.Eee insanın kendi memleketi gibisi yoktur tabi.Tavsiye edilir,güzel ve duygusal bir roman..


KİTABIN TANITIMINDAN:


Nereye giderseniz gidin, ülkeniz peşinizden gelir. Artık siz orada yaşamasanız da o içinizde yaşar. Afganistan'ın Khaled Hosseini'de yaşadığı gibi...

Bin Muhteşem Güneş, ilk romanı Uçurtma Avcısı'yla tüm dünyada inanılmaz bir başarı yakalayan Hosseini'nin ikinci romanı. Yazar bu romanında da yine doğduğu toprakları anlatıyor. Bu kez iki kadının kesişen yaşamları ve dostlukları üzerinden...

Küçük yaşta evlendirilen kızlar, çocuğu olmayan kadınlar, babaya ya da çocukluk arkadaşına duyulan, geçmişe gömülmüş aşklar...


Khaled Hosseini, hasreti, dostluğu, aşkı ve insanlığı en iyi anlatan yazarlardan. Başarıyla kurduğu olay örgüsüyle, çıkmaz yolların nasıl düzlüklere açılabileceğini gösteren yaratıcı bir kalem.


Bin Muhteşem Güneş, kelimenin tam anlamıyla "beklenen" bir roman...

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Harika bir yapıt, aklıma kazınan kitaplardan biri Meryem ve Leylanın kesişen hayatları Özellliklede Meryemden Çok etkilenmiştim. iyi okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın sağlam bir yapıt.İnsanı sürüklüyor.Teşekkürler..

      Sil
  2. Halid Hüseyin'in iki kitabı da muhteşemdi, bekliyorum daha çok yazsın ve bende gönül rahatlığı ile kitaplığıma ekleyeyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazmasını isterim.Yazsın ki okuyalım severek:)

      Sil
  3. Uçurtma Avcısını çok severek okumuştum.Bu kitap da kitaplığımda var ama hala okumadım.Galiba uzun süre etkisinden çıkamamaktan korkuyorum tıpkı diğer kitapta olduğu gibi..
    paylaşım için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. Ah arka plan değişmiş güzel olmuş, beğendim. devam:)

    YanıtlaSil
  5. Henüz okumasam da okumayı düşündüğüm eserlerden birisi. Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, vaktiyle okumuş ve beğenmiş olduğum kitaplardan bahsettiğinizi görünce uğrayıverdim. Uçurtma avcısı, yazarı ve memleketini ilk tanıdığım roman olduğu için çok etkilenmiştim. Bin muhteşem güneş ise bambaşka bir Afganistan'ı anlatıyor ve etkilenmemek mümkün değil.
    Zaten, romanları sevmemin esas sebebi bilmediğim, görmediğim ve gidemiyeceğim ülkeleri tanıma fırsatı vermesi.
    Ben, kitapların beni bilmediğim yerlere götürmesine bayılıyorum.
    İyi okumalar dileğiyle...

    YanıtlaSil
  7. Hoşgeldiniz,yorumunuz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Bu kitabı ve de Bin Muhteşem Güneş'i çok severek okudum. İki kitabında etkisinden uzun süre çıkamıyorsunuz. Bana hangisini çok daha fazla sevdin derseniz Bin Muhteşem Güneş diyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben uçurtma avcısını daha çok sevmiştim.Yorumunuz için teşekkürler..

      Sil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..