Halit Ertuğrul-Kendini Arayan Adam


Halit Ertuğrul'un kitaplarını büyük bir keyifle okuyorum.Bunun en büyük sebebi ise yazarımızın çoğu romanında olduğu gibi bu romanınında gerçek bir hayat hikayesi olması.Çok ibretlik bir roman gerçekten.Daha önce okumuş olduğum Düzceli Mehmet romanı ile bir paralellik gösteriyor aslında.Düzceli Mehmet romanında ateist olan bir gencin dine bakış açısı anlatılırken bu romanda da yaşlı denebilecek bir adamın dine dönmesini konu alıyor.Hayatının büyük bölümünü Marksist rejim için adamış olan adamın ibretlik hikayesine tanık oluyoruz.

Romanımız bir otobüs yolculuğu ile başlıyor.Öğretmen olan bir gencin görev yapacağı köye giderken başından geçenlere tanık oluyoruz.Yolculuk devam ederken şoför yolcuların canı sıkılmasın diye aralarından sesi güzel olan birinin şarkı söylemesini ister.Yaşlı diyebilceğimiz bir adam o güzel sesiyle şarkı söyler ve herkesi etkisi altında bırakır.Daha sonra Marksist olan bu adam siyasi görüşünü yolculara empoze etmeye çalışır.Adamın amacını anlayan genç öğretmenimiz mola verildiğinde o adamın yanına yaklaşır ve onunla sohbet etmeye başlar.Adam kendini çok geliştirmiştir ve çok bilgilidir ancak dini konularda zaafı vardır.Genç öğretmen adama insan ne diye sorar ve ibretlik olaylar bu sayede başlar.Daha sonra uzayan muhabbette adamın hayatı değişecektir.

Roman gayet akıcı,tam bir Halit Ertuğrul Klasiği diyebilirim.Tavsiye edilir..

Yorum Gönder

17 Yorumlar

  1. o zaman okumalıyım ...

    YanıtlaSil
  2. Halil Ertuğrul kitaplarını hiç okudummu hatırlamıyorum Cumhuriyetim. Başlamak zamanı gelmiş, konu ilgi çekici.

    YanıtlaSil
  3. @Aslı Aslı
    Düzceli Mehmet romanını okuyarak başlayabilirsin o halde:)

    YanıtlaSil
  4. hımm bu yazarı keşfedeyim o zaman. konu iyi.
    :)

    YanıtlaSil
  5. Uzun zaman önce okumuştum kitabı, konusuna dair pek bir şey kalmamış aklımda...

    YanıtlaSil
  6. çok oldu okuyalı , severim Halit Ertuğrul bir de bu guruptan Ahmet Günbay YILDIZ vardır ki seri halinde okumuşluğum , okutmuşluğum vardır, okumadınızsa kesinlikle tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  7. @flzpink
    Uzun zaman önce okuduysanız normaldir:)

    YanıtlaSil
  8. @kitap eylemcisi
    Ahmet Günbay Yıldızın hemen hemen her kitabını liseye giderken okumuştum.Epey bir zaman geçmiş hatırlamıyorum:)

    YanıtlaSil
  9. liseye kaç yılında gittiniz bilmiyorum ama yeni kitapları da güzeldir:)

    YanıtlaSil
  10. @kitap eylemcisi
    11 sene olmuş liseden mezun olalı.Yeni kitaplarını okumadım maalesef:)

    YanıtlaSil
  11. okumayın bence yani ilk başları güzelde sonralardan o soruyo o cevaplıo sıkıcılaşıo

    YanıtlaSil
  12. @Mert Bayram
    Ben pek öyle düşünmüyorum ama fikrine saygı duyuyorum.Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. teyzemin önerileri üzerine halit ertuğrulu keşfettm meğer çok geç kalmışım uçurumdan dönüş kitabıyla basladım sonrada ayseli okuyacağım :)

    YanıtlaSil
  14. @Adsız
    Halit Ertuğrul'un kitapları gerçek yaşamdan alıntı olduğu için çok etkileyici oluyor.Çok sevdiğim bir yazar ve hocamızdır kendisi.Özellikle Düzceli Mehmet beni çok ama çok etkilemiştir.Yorum için teşekkürler,sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Bu kitap bende var. Lisede Halit Ertuğrul bize konferans vermişti. İmzalattırmıştım. Bir sürü kitabını da o zaman okumuştum. Kendisi çok iyi bir insan. Yazdıklarıda harikulade...

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..