Bal Filmi (Drama-Duygusal)


Uzun süredir bloğuma film eklemediğimi fark ettim.Bu aralar epey de film izledim aslında.Artık yavaştan izlediğim filmleri de eklerim bloğuma.

Bal filmi gerçekten çok enteresan bir filmdi.Ancak bu bir üçlemeymiş.Yusuf Üçlemesi.Ben bunu daha sonra öğrendim tabi.Süt,yumurta ve Bal üçlemesinden oluşuyor bu seri.Ancak ben direk Bal'ı izlemişim:)

Film çok durağan geldi ilk başlarda.Ancak izledikçe Karadeniz'in müthiş görüntüleri beni adeta mest etti.Yönetmen görsel bir şölen sunmuş adete.Bu anlamda filme büyük emek verilmiş.Özellikle Ayder Yaylası'nın o sisli görüntüsü aldı götürdü beni.


Yusuf içine kapanık bir çocuktur.Okulda kimseyle konuşmaz.Arkadaşı yoktur ve teneffüslerde camdan onları izleyerek geçirir zamanını.Bir gün Yusuf bir rüya görür ve bunu babasına anlatır.Ancak bir sır olan bu rüya Yusuf'un hayatında önemli değişikliklere yol açar.Yusuf bir anda konuşmaz olur kekelemeye başlar.Babasının ismi Yakup'tur .Yusuf babasını çok sever.Babası karakovan arıcılığı ile uğraşmaktadır.Bir gün evden iş için ayrılır ve ondan uzun bir süre haber alınamaz.Yusuf iyice içine kapanır.Kimseyle konuşmaz.Babasının başına kötü bir şey geldiğinden emindir.

Filmin görüntüleri insanı etkilemeye yetiyor.Gece o kadar uykum gelmesine rağmen filmin sonunu o kadar merak ettim ki bitirmeden yatmadım:) Filmin son sahnesi geldiğinde ise o sahne hiç bitmeyecek sandım.Yusuf ağacın yanına bir yattı.Dedim herhalde bu görüntü sabaha kadar devam edecek:)Ancak çok duygusaldı tabi o sahne.

Film zaten kendisini ispatlamış bir film.60.Uluslararası Berlin Film Festivali'nde Altın Ayı Ödülü'nü almış.Ancak ben sonunu pek beğenmedim.Keşke ha deyip kestirmeselermiş filmin sonunu.Bir de Film de en büyük eksiklik bana göre şive.Karadeniz Filmi olmasına rağmen Karadeniz şivesinden eser yoktu.

Yakup ve Yusuf arasındaki ilişki bana Hz. Yakup ve Hz .Yusuf anımsattı.Nitekim Hz Yusuf rüyalarında geleceği görürdü.Yusuf da filmde rüyasında babasının başına neler geldiğini görmüştü.Zaten filmde bir sahne vardı.Dini dualar okuyan cemaatin yanında Yusuf bir müddet onları dinliyordu.O sahnenin arkasından gelen ay sahnesi mükemmeldi.Kovanın içinde ayın görünmesi.Fevkalade bir görüntüydü.Yusuf'un okuldaki sahneleri ve o okulun atmosferi de çok iyiydi.Resmen insanın içine işliyor görüntüler.

Yusuf rolünü canlandıran Bora Altaş'ı gerçekten kutluyorum.Çocuk yaşta olmasına rağmen böylesine zor bir karakteri canlandırmasına pes dedim adeta.Filmde konuşma yok denecek kadar az muhabbet var.İş böyle olunca mimikler ön plana çıkıyor.Bora Altaş'ın mimikleri harikaydı.Yakup rolünde Erdal Beşikçioğlu'nu görüyoruz.Tülin Özer ise Zehra rolü ile karşımıza çıkıyor.

Ben beğendim filmi açıkçası ancak büyük umutlarla izlememek lazım:)Sadece duygunun akışına bırakın kendinizi.Filmin atmosferi zaten çok duygusal..

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Bende yoğun duygularla izlemiştim filmi bence de izlenmeli.

    YanıtlaSil
  2. @cangz
    Haklısınız,sırf o görsel şölen için yine izlenir bu film:)

    YanıtlaSil
  3. Ben filmi izlemedim o yüzden farklı bir açıdan yanaşayım. Nedir bu Türk sinemacılarının hali. Herhalde kahvaltı yapmadan evden çıktıkları için hep bir kahvaltı takıntısı süt, bal, yumurta, incir reçeli falan falan... Allah aşkına kahvaltı yapmaya fırsat versinler bunlara... :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de üçlemenin son filmi Bal'ı seyrettim. Ve harika bir film izledim. İlk ikisini de izlemek lazım. Karakovan balcılarının zor hayatlarını çok güzel anlatmış. Bence kamera herşeyi anlatıyor, diyaloglara zaten gerek yok. Şiir gibi bir film, kameranın gösterdiklerini herkesin görmesini isterim.

    YanıtlaSil
  5. Ben de yumurta filmini izledim ve açıkçası beğenmedim. Tam da bu yüzden çok iyi eleştirilerini okumama rağmen Bal'ı izlemeye bir türlü cesaret edemedim.

    YanıtlaSil
  6. Ben sanırım yumurta'yı izlemiştim, o da güzeldi, bu filmi ise elimde olmasına rağmen henüz izlemedim, ama güzel yorumunuzdan sonra izlemeye karar verdim, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  7. @RABİA SERTELİ
    Tamamen katılıyorum.Yorum için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. @Eren O.
    Ben teşekkür ederim.Bir an önce izlemeniz dileğiyle..

    YanıtlaSil
  9. ah biliyorum ama hala izlemedim bu üçlemeyi.
    bi de ayder yaylası. hep duyarım görmek lazım.
    :)

    YanıtlaSil
  10. En kısa zamanda izliyorum bende film arayışı içindeydim, yabancı filmlerde paylaşırsan sevinirim.

    YanıtlaSil
  11. @siyahkuğu
    Tamam zaman zaman yabancı filmde paylaşırım:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..