Debbie Macomber-Küçük Mucizeler Dükkanı (Duygusal-Romantik-Aşk)


Ne zamandır okumayı düşündüğüm bir romandı.Bugüne nasipmiş:) Roman çok hoşuma gitti.İnsanı okurken hiç sıkmıyor.Çok doğal ve samimi geldi bu roman bana.Karakterler her ne kadar birbirlerinden zıt olsalarda çok güzel bir bütünlük sağlıyorlar romanda.Hayatımızdan kopan bir parça diyebilirim bu roman için.Macomber'in kalemi de çok etkili gerçekten.

Romanda dört ana karakterimiz var.Birbirinden habersiz olan bu dört karakterimizin hayatları bir örgü dükkanında kesişecektir.Karakterlerimizden bahsedecek olursak:


LYDIA HOFFMAN: Lydia yıllarca kanser hastalığı ile cebelleşmiş ve bu mücadeleyi şimdilik kazanmış bir bayandır.Margaret adında bir ablası vardır.Ablası ile arası hiç iyi değildir.Ancak babası Lydia'nın her konuda destekçisi olmuştur ve Lydia babasını çok sever.Lydia kendi ayakları üzerinde yaşamayı seven güçlü bir bayandır.Bir miktar birikmiş olan parası ile Blossom  sokağında bir örgü dükkanı açar.Nitekim yılllardır örgü örmektedir.Hayatın stresini örgü ile atan bir bayandır.Dükkanın ismi Küçük Mucizeler Dükkanı'dır.İlk başlarda istediği randımanı pek alamasa da ilerde her şey onun için güzel olacaktır.Örgü dükkanında kurs açmayı planlar.Amacı insanlara örgüyü sevdirmektir.

JAQUELINE DONOVAN: Jaqueline zengin ve egoları olan bir kadındır.Gösterişi ve şaşalı hayatı hep sevmiştir.Oğlunun Tammie Lee ile evlenmesini hiç hazmedemez.Çünkü Tammie Lee herhangi bir mal varlığı olmayan sıradan Asya'lı bir bayandır.Jaqueline onu hep aşağılık bir insan olarak görür ve onu hep küçümser.Oysa ki Tammie Lee çok tatlı ve sevecen bir insandır.Paul annesinin bu davranışlarına çok kızar.Jaqueline arada sırf oğlu olduğu için gelinine katlanmak zorundadır.Kocası olan Reese ile arası hiç iyi değildir.

CAROL GIRARD: Carol bir şirkette çalışırken çocuk yapmak amacıyla işini bırakmıştır.Carol'un bir türlü çocuğu olmamaktadır ve bu anlamda tedavi görmektedir.Onu çok seven Doug adında kocası vardır.Kocası her şeye rağmen onu çok sevmektedir.

ALIX TOWNSEND: Romanımızın en uçuk kaçık bayan karakteridir Alix.Çılgın diyebileceğimiz bir kişiliği vardır.Gerek giyim tarzı gerek saçının rengi onu ele vermektedir aslında.Ev arkadaşı ile bir film dükkanında çalışmaktadır.Sürekli zorluklarla mücadele etmiştir ve etmeye devam edecektir.

İşte bu dört bayanın hayatları Küçük Mucizeler Dükkanı'nda kesişir.Lydia örgü kursunu açtığında  ilk öğrencileri bu bayanlar olacaktır.Alix ile Jaqueline birbirlerini ilk başlarda hiç sevmezler ve sürekli tartışırlar.Alix yoksulluğun içerisinden çıkmış biri olarak gösterişi seven Jaquelin'den hiç haz etmez.Atışmaları çok eğlenceliydi romanda.Carol ise sakin kişiliği ile ön plana çıkmıştır.Bu dört bayanın hayatlarına,aşklarına,mücadelelerine tanık oluyoruz romanda.Hepsinin ayrı bir aşk hikayesi vardır aslında.Bir araya tesadüfen gelen bu bayanlar ilerde çok güçlü bir dostluk kurabilecekler mi acaba?

Hayatın içerisinden,sımsıcak ve samimi olan bu romanı çok beğendim ben.Herkese tavsiye ederim.Seri set halinde elimde mevcut.Diğer kitaplarını da okumak için can atıyorum açıkçası :)


Yorum Gönder

22 Yorumlar

  1. Bende bayılmıştım.Hatta bazı kişiler serinin hep aynı olduğundan bahsetmişti. Halbuki farklıydı okurken geniş düşünmek lazım anladığım kadarıyla.

    YanıtlaSil
  2. Hiç Debbie Mocamber kitabı okumadım ama D&R'nin 4TL kampanyasından aldığım Sheila Roberts kitaplarını anımsattı bana biraz onda da böyle dört kişi (Birbirini tanıyan) ve bir kırk yama dükkanı konu edinilmişti. Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Ben de seriyi çok severek okudum . Dediğin gibi samimi bir roman , yazarın dili akıcı . Romandan etkilenip bir kaç atkı örmüşlüğüm bile var .
    Paylaşımın için teşekkürler , sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Senden önce okuduğum bir kitap inanamıyorummm:)))

    YanıtlaSil
  5. İlk çıktığı zaman okumuştum. Ben hikayeye giriş kısmında zorlanmıştım. Ama sonrasında beğenerek okuduğum bir kitap olmuştu.

    YanıtlaSil
  6. ne içten anlatmışsın.
    ya hala okucam bu kitabı.
    devamı da var gibi sanırım.
    sevceğimi de biliyorum.
    :)
    bu yaz tatil yok mu ya sana.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Serinin 4. kitabındayım ve bayılarak okudum.
    Özellikle 3. kitapta bir manevra yapıyor ki yazar şaşırıp kalıyorsun :))

    Keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
  8. @Zeynep tür
    Diğer serilerini okumadığım için o konuda yorum yapamayacağım ama başlangıç olan bu kitabı çok güzeldi..

    YanıtlaSil
  9. @Selim Örs
    Bu kitabın epey bir benzeri vary ya normaldir:)

    YanıtlaSil
  10. @Seda Kızılarmut Katrancı
    Başlangıçta çok isim var.Bir de isimler yabancı olunca hemen alışamıyor insan ama sonra oturuyor roman:)

    YanıtlaSil
  11. @deeptone
    Valla yazarı paso roman yazıyor bu aralar:)Ben de çok geç okuyanlardanım deep:)

    YanıtlaSil
  12. @Pembe Deniz
    Diğer serilerini de okuyacağım inşallah,yorumunuz için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  13. bu kitabı duymuştum sizde okeyliyorsanız tamamdır saygılar:)))

    YanıtlaSil
  14. mimlendin!

    http://gevezekitapkurdu.blogspot.com/2013/08/mimlenmisim.html

    YanıtlaSil
  15. merak ettiğim bir kitap, en kısa sürede okumayı planlıyorum :)
    http://sonsuzkitaplik.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel ve hiç sıkılmadan okuduğum bir kitaptı. Diğer kitapları da aynı zevkle okuyorum.
    Güzel bir yazı. Benim de bloguma beklerim, ortaboypopcorn.blogspot.com

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..