Michael Raleigh-Mavi Ay Sirki


Adından da anlaşılacağı üzere romanın konusu bir sirk ve sirkte çalışan insanlar.Romanı okurken kendimizi bir sirkteymiş gibi hissediyoruz.Bir sirke dair aklınızda ne varsa bu romana yansımış.Ancak çok da büyük umutlarla okumamak lazım bu romanı.Eh işte dedim ben bu romanı okurken.Bazı yerleri çok eğlenceliydi.Ama genel olarak sıradan bir roman gibi geldi bana.Bir adamla bir çocuğun arasında ki duygusal bağa da şöyle bir değinilmiş romanda.

Lewis bir sirk sahibidir.Kasaba kasaba dolaşıp gösteriler yapmaktadır.Ancak bir gün bir talihsizlik olur ve sirk selin içerisinde bulur kendini.Sirk harap olmuştur ve çoğu hayvan telef olmuştur.Bunun üzerine sirk mecburen dağılır.Aradan yıllar geçtikten sonra Lewis tekrar bir sirk kurma kararı alır.Hayvanların çoğunu toparlar ve eski çalışanlarına mektup yazar.Bir süre sonra mektubu alanlar sirke geri dönerler.Müthiş akrobatlar Perez kardeşler,yaşlı büyücü,ayı terbiyecisi ve devasa güçlü Ruslar bunlardan bazılarıdır.Lewsis kararlıdır ve eskisinden daha güçlü bir sirk kurmaya çalışır.

Bu arada Lewis'in kardeşi Alma yanında kalan Charlie adlı çocuğu Lewis'in yanına yollar.Lewis ilk başta buna karşı çıksa da ablasını kıramaz.Lewis ile Charlie arasında kısa bir süre sonra bir dostluk başlar.Lewis bir zaman sonra çocuğu sevmeye başlar.Diğer sirk çalışanları da çocukla tanışırlar ve onu aralarına alırlar.Charlie etrafındaki dünyayı anlamaya çalışan bir çocuktur ve sirkin her metrekaresini araştırır.Olaylar bu yönde gelişe dursun Lewis'in eski rakibi ve düşmanı Hektor ortaya çıkar ve Lewis'i tehtit eder.O da sirk sahibidir.Bakalım aralarında ne tür olaylar gelişecek?

Sirkteki hayvanlara değinelim birazda.Jüpiter adında çok büyük bir fil vardır.Bu filin muzipliklerine çok güldüm romanı okurken.Bir ara ortalığı iyi karıştırdı.Kızıl maymun adını verdikleri bir gorilimiz de mevcuttur.Bunun yanı sıra kediler,köpekler,atlar,maymunlar,zebralar da bize eşlik edecektir.Hele bir de kobra yılanı yok mudur:)Terbiyecisi ayrı bir dert:) Lewis'in bu sirk yolculuğunda ona eşlik ediyorsunuz.Ben sevdim bu karakteri.Ayrıca bazı yerleri çok gerçekçi romanın.Sirkin büyülü havasına sokuyor insanı.

Okunmaya değer bir kitap olarak düşünüyorum ancak çok da büyüleyici bir kitap değil.Eh işte:):)

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. hhey güzel konu.
    sirkli romanlara da bayılırım.
    listeye girdii.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Yazıyla ilgili değil de bilgi için geldim: Ters Düz 15'inde başlıyor! O zamana kadarsa köy haritası, trailer'lar, kim kimdir ve ters düz olmak için 7 neden... Siz de gelmiştiniz diye yazdım, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  3. ben de hayvanlarla ilgili kitapları seviyorum, ilginç bir romana benziyor, bir de "filler için su" isminde sirkte geçen bir roman var, filmini izlemiştim ben onun da konusu güzeldi:)

    YanıtlaSil
  4. @Eren O.
    Tamam onu da listeye aldım o zaman,teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Blogumu son takip edenleri mimledim ve bunlardan biri de sensin :D (Teşekkürler ^_^) Soruları cevaplarsan sevinirim. Daha önceden yapmadıysan tabi. http://hayallerimdesakligercekler.blogspot.com/2013/09/2-mim-seysi-d-d.html

    YanıtlaSil
  6. @Tuğçe Ceylan
    Bu tarz bir mim cevaplamıştım.Kusura bakmazsan kitap dışındaki mimleri pek cevaplamıyorum.Mim özürlüyüm de biraz.Yine de çok teşekkürler,düşündüğünüz için.

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..