Ayşe Çolakoğlu-Kıskaç (Duygusal-Tarihi)


Osmanlının son zamanlarını anlatan güzel bir roman.Yurdumuzun o zamanlar ne kadar zor durumda olduğunu kitabı okuyunca daha iyi anlıyoruz.Aslında tam olarak tarihi bir roman diyemeyeceğim çünkü tarihi olaylara daha çok kitabın ikinci çeyreğinde rastlıyoruz.

Canip Bey kendisinden 30 yaş küçük olan ve arkadaşının kızı olan  Aslı Hanıma aşık olur.İlk başlarda buna herkes karşı çıksa da Aslı'nın da Canip beye karşı boş olmadığı anlaşılınca düğün olur.Kısa bir süre sonra Ali Bedri adında bir çocukları olur.Ali bedri doğduktan kısa bir süre sonra babası ölür.Bu andan itibaren Aslı hanımı zor günler beklemektedir.Küçük çocuğu ile genç yaşta dul kalan Aslı her şeye rağmen hayata meydan okur ve güçlüklere karşı oğlunu en iyi şekilde yetiştirir.


Ali Bedri çok zeki bir çocuktur.Bunu anlayan hocaları zor olsa da Aslı Hanımı ikna ederler ve Ali Bedri'yi yatılı olan ve eğitimi iyi olan bir okula gönderirler.Ali Bedri burada Tahsin adından bir arkadaş edinir.Sürekli beraber takılırlar.Ayrıca okulda Fransızca öğretmeni olan Bartolome Ali Bedri'yi çok sevmektedir.Bu yüzden Tahsin'i çok kıskanır.Ali Bedri'nin sadece kendisiyle ilgilenmesini ister.İlginç bir karakter:)Okuldan mezun olduklarında Ali Bedri bir şirket için tercüme işi yapar.(Aslında bilmeden Fransız istihbaratı için çalışır.)Tahsin ise siyasi işlere adar kendisini.Ülkesinin dört bir yandan işgal olmasına içi elvermez ve orduya yazılır.

Ali Bedri kendisini zevk dünyasına adamıştır ve her gece o bar senin bu bar benim gezmektedir.Bir gün evlenir ama bu hayatından asla vazgeçmez.Karısı bir gün evi terk etse bile.Tatyana adında Rus asıllı dansçı bir kadına aşık olur hayatı tamamen değişir.

Ülkemiz işgal güçlerinin etkisi altındadır.İngiliz subayları ülkemizde cirit atmaktadır ve bunlara Fransızlarda eklenir.Ülkemiz bu durumda iken Ali Bedri ve Tahsin'i büyük sürprizler beklemektedir.İşler çığırından çıkınca Ali Bedri ve Tahsin'in hayatı tehlikeye girer.Bakalım ikilimiz güçlükleri atlatabilecekler mi?

Zevkle okuduğum güzel bir roman.Tarihin içerisine sıkıştırılmış bir hayat.Aşk,ihanet ve daha nice duyguları bir arada bulabileceğiniz bu güzel romanı tavsiye ederim.. 

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. hımm, enteresan sanki, okumalı , yerli yazarların kitaplarında tarih kullanmalarını çok seviyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Tarihi çok sevdiğim için kesinlikle alıp okuyacağım bu kitabı Cumhuriyetim.

    YanıtlaSil
  3. Tarihi bir hikayenin arka planında okumak bana keyif verir, listeme ekledim bakalım okumak ne zamana kısmet olacak...

    YanıtlaSil
  4. Tarihin içinde bir roman her zaman tercihimdir.Adını not aldım teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. hiç okumadığım bilmediğim bi tür. girsem mi ki aceba bi yerden burdan filan.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de ilk defa duydum! Öğrenmiş olduk... :) Gerçi yazar çok tanıdık geldi, belki raflardan... :)
    Yapılan yorumlardan bir yazı yazıyorum, sizinki de var, yarın gelin bakın. :)

    YanıtlaSil
  7. @cangz
    Ben teşekkür ederim yorumunuz için..

    YanıtlaSil
  8. Konu biraz dağınık gibi geldi bana. İşgal günlerinde aşk ise konu, ilk baştaki yaşlı adamla genç kadının evliliğinin konuyla ne ilgisi var diyeceğim ama belki de ben anlayamadım :)) İyi okumalar...

    YanıtlaSil
  9. @RABİA SERTELİ
    Aslında yaşlı adamla genç bayanın romanın geneli ile pek alakası yok.Sadece romanın başında buna biraz değinmiş.Genç kadının oğlu dünyaya gelince asıl olaylar başlıyor:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..