Buket Uzuner-Su (Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları)

Buket Uzuner-Su Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları


Buket Uzuner uzun zamandır okumak istediğim bir yazardı.Sonunda Su romanı ile yazarla tanıştım.Bu 4 kitaplık bir serinin ilk kitabıymış.Allahtan ilk kitabı buymuş.Alırken hiç dikkat etmemiştim:) Seri su,toprak,hava,ateş diye devam ediyormuş.

Yazarın romanını çok başarılı buldum.Romanın ismine bakınca ergen bir kızı anlatıyor diye ikileme düşmüştüm romanı alırken.Ancak beklentimden fazlasını karşıladı bu güzel roman.Öyle ergen olayları felan değil yani:)

Romanda kaman geleneğinden sıkça bahşedilmiş.Ayrıca Parapsikoloji'ye de atıfta bulunmuş.Duru-Görü yeteneği olan karakterlerin de olması romana ayrı bir boyut katmış.Gizemli bir roman ortaya çıkmış.

Defne Kaman adlı çevre duyarlısı bir köşe yazarının esrarengiz bir şekilde ortadan kaybolması ile başlıyor roman.Yazar adeta buhar olup uçmuştur.Kameralar tarafından vapura binerken görüntülenen yazar.İnerken vapurda yer almaz.İlginç bir şekilde kaybolmuştur.

Komiser Ümit Kaman bu gizemli olayı çözmek için elinden geleni yapacaktır ancak doğaüstü birtakım olaylar gidişatı etkiler.Defne Kaman'ın anneannesi Umay nine de esrarengiz bir karakter olarak karşımıza çıkmaktadır. Kadının çeşitli güçlerinin olduğuna inanan Ümit komiser ne zaman kadınla bir araya gelse kendini tuhaf hisseder.Bakalım Ümit Komiser bu gizemli olayları çözüp Defne'yi bulabilecek mi?

Sahaf Semahat adlı bir karakterimiz de vardır romanda.Lakabından da anlaşılacağı üzere kitapçıdır.Kutadgu Bilig hayranı bir kitap kurdudur.Komiser Ümit'in de yakın arkadaşı olan Semahat'de bir şekilde kendini olayların içerisinde bulacaktır.

Polisiye ve romantizmi harmanlayan yazar çevre konusunundaki hassasiyeti de güzel bir şekilde dile getirmiş.Kadın cinayetlerine de atıfta bulunmuş.Pek çok konuda insanı düşündürüyor roman.Yani birkaç romanı bir arada okuyormuş hissi veriyor.Oldukça başarılı bir roman.

Defne Kaman karakterini çok beğendim.Başkaları için kendi hayatını tehlikeye atacak kadar gözü kara bir yazardır.Günümüzde bu tür insanları bulmak imkansıza yakın diyebilirim.Çok gizemli bir karakter olan Defne'ye ne olmuştur ki bir anda ortadan kaybolmuştur.Kadın cinayetleri üzerine giden yazar sıkı bir çevre dostudur aynı zamanda.

Şimdiden devamı olan Toprak romanını merak etmeye başladım.Bulmaca çözer gibi romanı okuyoruz.Taşlar yavaş yavaş yerine otururken insan oldukça heyecanlanıyor.Bir bakmışız roman bitmiş:)

Bu güzel,akıcı,gizemli,insanı düşünmeye sevk eden romanı elbette tavsiye ediyorum;)



Yorum Gönder

16 Yorumlar

  1. Bende Buket Uzuner ile tanışmak için bu kitabı seçeceğim. Birçok yerde yazarın iyi yazdığını duymuştum zaten. Kafka Okur'da da ismi geçince almak istedim.
    Bu yorum da çok iyi oldu, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Beğeneceğinizi ümit ediyorum,sevgiler.

      Sil
  2. Bu kitapları ben de çok merak ediyorum ve inanın burayı. Okuyana kadar hiç böyle bir konusu olduğunu düşünmezdim. Umarım okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okursunuz çok güzel bir seri başı kitabı olmuş.

      Sil
  3. Bir solukta okuyup bitirdiğim dimağımda başka bir tad bırakan kitaptı okumayanlara tavsiye olunur;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bir solukta okudum bu güzel romanı.İnsanı çeşitli düşüncelere sevk eden bir roman

      Sil
  4. Su ve Toprak çok güzel bir kitaplardı. Buket Uzuner ise "İki Yeşil Susamuru" ile efsane olmuştu, tavsiye edrim, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki yeşil su samuru aldı romanda elimde mevcu.O romanı da okuyacağım inşallah. Öneri için sağolun.

      Sil
  5. merak da bıraktınız şimdi:))) elimde daha okunacaklar var:)

    YanıtlaSil
  6. Ben çok merak ediyorum bu seriyi ama henüz başlayamadım umarım en kısa sürede başlayabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım başlarsınız,güzel seri başı kitabı olmuş;)

      Sil
  7. Ben de merak ettim, bu kitabın bir seriye ait olduğunu bilmiyordum, yazarın kitapçılarda en çok gördüğüm romanı bu. Romanın çevre, kadın cinayetleri gibi konulara değinmesi de güzel, zaten Buket Uzuner'in karşı ne kadar duyarlı olduğunu da biliyorum, devam kitapları hakkındaki yorumlarınızı da bekliyoruz, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İ nşallah devam romanlarını da okuyacağım;) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  8. sevdiğim yazar ama bunu okumadım okunurmuş. ne güzel konu sahiden de :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..